Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, juni 05, 2008

Tijd

Adem zacht mijn Lief
Hoort nu eens
hoe mijn adem
de jouwe bemint

Zomaar een haiku die op schrift verloren is geraakt in de brand van bijna drie weken terug maar nog wel bleek opgeslagen in Het Grijze Archief. Veel van mijn schrijfseltjes, verhalen, gedichten zijn vermoedelijk voor altijd verloren. Ach, misschien worden die ook wel over 166 jaar teruggevonden zoals de ongeveer 4000 jaar oude pyramide die indertijd was gevonden door de Duitse archeoloog Karl Lepsius waarna het ding in vergetelheid raakte, ongetwijfeld tot grote ontevredenheid van de toenmalig heersende farao Menkaoehor. Hij heerschte ongeveer net zo lang als de gemiddelde Amerikaanse president maar was toch niet erg populair. Anders had iedereen hem wel gekend. Had hij maar een profiel op Hyves gehad...;-)

"Hyves", geschreven door oud-medewerkster van het vriendennetwerk Eva Kol is boek nummer acht van dit jaar en gaat ondermeer over de vraag of al dat online vriendschappen onderhouden niet ten koste gaat van de offline vriendschappen, de vriende In Real Life (IRL) zogezegd. Het antwoord moge duidelijk zijn: dat gebeurt slegs in extreme gevallen. Vaak blijkt Hyves (of soortgelijke web 2.0-toepassingen) een aanvulling en kan het ervoor zorgen dat oude vriendschappen worden hernieuwd en nieuwe worden gevormd. Voor het overige moet U zelf maar het boekje lezen.

Bij gitaarleraar Rob las ik vanavond "Fade to Grey" van Visage en China Girl van David Bowie van het blad terwijl ik erbij zong. Gisteravond speelde ik met buurvrouw Winonah Tim Hardin's "If I were a Carpenter". Buurvrouw Rinie werd vandaag door de Ferman en mij gestrikt om ons zaterdag aanstaande te helpen geredde spulletjes van rook- en roetlucht te ontdoen.

Vanmorgen mocht ik in een loods in Weesp de dozen bekijken met door het beredderingsteam afgeschreven delen van onze inboedel. Wezenlijk kwam het erop neer dat de schoonmaakkosten niet opwegen tegen de kosten van vernieuwing. Heb na een uurtje of twee een tiental dozen vol naar de vuilverbranding verwezen maar zeker een dozijn dozen met spullen ervoor behoed alsnog verbrand te worden. Die maken wij zelf wel schoon, al zal dat veel moeite kosten maar vooral tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!