Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, juni 07, 2008

Beachvolleybaltoernooi

Sommige mensen hebben geen wangslijmtest nodig om te bepalen of zij een ochtend- of avondmens zijn; sommigen hebben gewoon altijd een slecht humeur. Zoals de dame van Ymere die ik poogde uit te leggen dat ik een tijdelijke huurder ben die toch graag werkende kranen in huis heeft. "Meneer, wij sturen geen onderhoudsmonteur naar een huis waar officieel niemand woont. Uw huurmanager moet toestemming geven." Ik bracht daar tegenin dat het toilet wél was gerepareerd zonder toestemming van de huurmanager (wat dat ook voor iemand moge zijn). Ik vroeg de dame mij door te verbinden met mijn huurmanager."Dat kan niet want die werkt hier niet meer." Opnieuw gebeld en een andere helpdeskmedewerkster zegt:"Die is vandaag vrij." Weer het algemene nummer gebeld:"Volgens haar collega is zij met lunchpauze." Het lijkt het oude programma "Wie van de Drie" wel...Wie van de drie dames liegt niet!?

Heb dus geen werkende keukenkraan maar wel moordneigingen...

Gelukkig waren daar gezellige gesprekken met ondermeer buurman Dudo, buurvrouw Winonah en haar vriend Niels, Marcel, de vriend van buurvrouw Kim (nieuw in het assortiment van Terrebel's Buurvrouwen!) en een mij onbekende buurtgenoot. Buurman Billy kwamen wij ook nog tegen. Voor de Ferman had hij een prachtige EK-voetbal poster van het Nederlands Elftal bij zich. Bijzonder aardig! Buurman Dudo gaf ons niet alleen een luchtfoto van onze buurt van 12 jaar geleden voor aan de lege muren maar hielp ook met het redden van spullen die wij voorlopig nog in de algemene gang hadden gezet van de woning waar wij met een maand of twee tot drie weer in mogen. Een wat al te enthousiast lid van het behang-afscheur en tapijt-lostrekteam besloot namelijk dat dat wel weg mocht. Navraag leerde dat hij toestemming had het huis leeg te halen.....en dus niet de algemene gang! Stel dat het bijvoorbeeld ging om spullen van buren die bezig waren met verhuizen?"Tsja, dat kon ik toch niet weten?" Ik vertelde de goede man dat hij in geval van twijfel de optie heeft zijn baas te bellen, danwel bij de buren aan te kloppen om te vragen van wie de spullen zijn of de verzekerde (mij dus) te bellen op diens mobiel. Klaarblijkelijk heeft niet iedereen de cursus "Zelfstandig nadenken" gevolgd.

Vannacht voor het eerst in de tijdelijke woning geslapen en vanmorgen spulletjes schoongemaakt terwijl buurvrouw Rinie de keuken en badkamer onderhanden nam. Des middags met m'n zoon even de stad in en ondermeer genoten van een paar dames die hun best deden tijdens een beachvolleybaltoernooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!