Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juni 09, 2008

Ministeck

"De Donkere Kamer van Damokles" van W.F. Hermans is boek nummer 9 van dit jaar. Hoewel ik het eerder al tijdens mijn middelbare schooltijd heb gelezen blijkt het niets aan kracht te hebben ingeboet. Nog immer is het een bijzonder goed boek, deze oorlogsroman, thriller en detective ineen. Wederom een boek dat het (her)lezen meer dan waard is!

Er is wederom een valkuil gevonden in de Heldense bossen. Op een drukke route vond men een gat in de grond met op de bodem een stuk beton waar punten uitsteken. Dat is al de tweede keer dit jaar en dus is er volgens de media sprake van een trend. Zo ken ik er nog wel een paar: Britney Spears is nu al op twee feesten dit jaar niet dronken geworden en voor de tweede keer dit jaar voorspelde het KNMI onweer dat niet kwam.

Geen trend maar een vaststaand feit is dat diverse overheden ons blijven voorliegen. Neem nu onze eigen regering die een raport van een onafhankelijk Brits instituut dusdanig aanpastte dat het gunstiger uitkwam; de passage waarin de Britten verklaren dat de chip in de OV-chipkaart maar beter geheel vervangen kan worden is gemakshalve geschrapt uit het rapport. Het is helaas niet bekend hoe dat heeft kunnen gebeuren.

Feit is dat het is gebeurt. Feit is dat we (met name m'n zoon en ik) veel zijn kwijtgeraakt in de brand. Feit is ook dat we er weer bovenop komen. Zo blijven er de woorden van steun komen. Ondermeer van oud-collega Remco die wij zaterdag in de Kalvestraat tegenkwamen en van buurvrouw Pieternella die wij op straat even spraken. Ook even gesproken met nieuwe buurman Jim. Intussen begint ons tijdelijk huisje steeds meer op een thuis te lijken en vordert zelfs het schoonmaken van de niet onaanzienlijke hoeveelheid Ministeck.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!