Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, juni 12, 2008

Vastgesteld

Was vanmorgen op de koffie bij vriend Pieter om hem bij te staan bij computerproblemen en zelf wat foto's van m'n mobiel naar de pc over te zetten. Binnenkort zult U hier dus weer foto's kunnen zien! Pieter en ik hadden blijkbaar beiden niet zo'n behoefte om met een geschoren kop rond te lopen waardoor wij wel iets weg hadden van een stel dakloze werkloze zwervers. (Wachtuseffe: ik bén dakloos en werkloos! Officieel dan. Maar toch.)

Voel mij deze dagen sowieso een heuse vagebond. In een tijdsbestek van slegs twee dagen verhuisde mijn gitaar van m'n moeder naar de tussenwoning, van daar naar buurvrouw Winonah en weer terug naar de tussenwoning; van daar naar m'n moeder om straks de reis te maken naar de gitaarleraar. En ik mag mee.

Eerdaags mag ik weer meedoen aan een film-project van de regisseur waar ik eerder voor werkte. De indertijd gemaakte filmpjes kunt U vinden door hier te klikken; ga vervolgens naar "Portfolio" en "Lucky Rooster". Benieuwd of U mij eruit pikt...

Ferdinand (die blij als een kind rondhuppelt met zijn plastic klappertjespistool. En gelukkig maar dat hij nog gewoon kind kan zijn!) mocht gisteren een CD'tje uitzoeken voor in de radio/cd-speler-wekker die ter vervanging dient van het apparaat dat in de brand verloren raakte. Het werd The Psychedelic Furs. Niet echt een voor de hand liggende keus voor een joch van 12 dacht ik...

Ik dacht ook dat er geen hoop meer was voor de woningbouw tot ik gisteren een telefoontje ontving met nederige excuses: aanstaande maandag worden in één klap alle noodzakelijk reaparaties uitgevoerd aan de aan ons toegewezen tijdelijke woning. Al is een woning slegs tijdelijk: werkende kranen, een toilet dat kan worden doorgespoeld, een doucheputje waarin het water ook daadwerkelijk doorloopt en electriciteit zijn toch wel prettige zaken.

Ook prettig (en wel in de omgang) zijn de buren. Zo maakte ik vanmorgen kennis met buurvrouw Dina en speelde ik gisteren gezellig gitaar met en bij buurvrouw Winonah. Vanmorgen was ik vroeg aan het werk om ons tijdelijk verblijf een beetje toonbaar te maken voor het bezoek van m'n dochters aankomend weekend. Het wordt een beetje camperen maar daarom niet minder gezellig.

Ik krijg de indruk dat Minister van Onderwijs Ronald Plasterk het niet gezellig vindt met alleen maar juffen voor de klas en daarom wil hij mannen stimuleren om meester te worden. Maar wat als die dat helemaal niet willen? Daar heeft meneer Ronald nog niet aan gedacht

Zelf heb ik altijd al gedacht dat vrouwen vaker one-night stands beleven dan mannen maar nu is dat eindelijk ook onomstotelijk vastgesteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!