Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juni 18, 2008

Vertellen

In 2000 was 1 US$ gelijk aan Eur 1,20; 1 vat olie kostte 30 US$, dus 36 euro.
In 2007 was 1 US$ gelijk aan Eur 0,60; 1 vat olie kost nu 120 US$, dus 72 euro.

Waarom is de benzine dan meer dan twee keer duurder geworden als de prijs -zoals men blijft beweren- afhankelijk is van de dollarprijs per vat én van de dollarkoers? Ik snap er echt niets meer van. Eerdaags maar'ns vragen aan de verantwoordelijke minister.

Ook zou ik de verantwoordelijke minster willen vragen waarom het handig is dat de burgelijke stand als openingstijden 10.00-14.00uur hanteert. Vandaag was ik er met mijn zoon om zijn paspoort te laten verlengen. Eerst hadden wij uiteraard pasfoto's laten maken. Dat kost heden ten dage 9,95 euro. Bijna 25 gulden voor een paar pasfoto's! Ik vind dat absurd...

Minder absurd maar wel lastig is dat het mij nog niet gelukt is de foto's die ik vorige week en gisteren bij vriend Pieter had overgezet van de mobiel naar een website op de harde schijf van de pc bij m'n moeder te krijgen. De website in kwestie is Slide.com



Voor sommige berichten zijn er geen foto's nodig om je voor te stellen hoe mensen kijken. Neem bijvoorbeeld het voor velen onverwachte terugtreden van Jan Marijnissen als fractievoorzitter van de SP of de berichtgeving rond de bosbranden op Cyprus. U kunt zich ook voorstellen hoe de in oranje attributen gehulde Superfer keek toen het Nederlands Elftal Roemenië klop gaf, gisteren. Wij zagen het live bij oma thuis. Wel bijna een hele seconde eerder dan diegenen die de wedstrijd bekeken via een digitale aansluiting.

M'n moeders nieuwe buurvrouw heeft nog geen TV-aansluiting maar wist wel van de brand in ons huis. Vreemd vonden wij het dat vanmiddag bleek dat kapper Nico het nog niet wist. Ik bedoel: als iemand weet wat in een buurt gebeurt is het toch de kapper wel. Buurvrouw Irene wist het ook al en ook buurvrouwen Pieternella en Angela hoeven wij er niets meer over te vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!