Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, september 02, 2008

Stralen

Een overheid die niet kan nadenken vind ik stom. Denken ze nu echt dat mensen meer gaan werken wanneer de kinderopvang duurder wordt, zelfs wanneer de kosten van kinderopvang vooral afhangen van het inkomen van de meest verdienende in het gezin? Als je thuis gaat zitten met een uitkering houd je dan meer over dan wanneer je én gaat werken én je kind in de opvang moet stoppen. Lekker handig bedacht. Maar niet heus. Zo verwacht men ook dat mensen met 12 kilo aan glas terug naar huis lopen wanneer ze erachter komen dat de glasbak volzit. Doet U dat netjes?

Ik ben niet bang de discussie aan te gaan met mensen die het kabinet in deze slim vinden. Natuurlijk kun je redeneren dat mensen die kinderen niet kunnen betalen er dan ook maar niet aan moeten beginnen maar soms heb je een situatie niet in de hand en sta je plotseling in je eentje voor de uitdaging een kind op te voeden. Bovendien kun je je via dezelfde redenatie afvragen waarom mensen die minder dan 200.000 euro op de bank hebben staan een huis kopen: je zit de rest van je leven met een gigantische schuld aan de bank!

Laatst hoorde ik op een terrasje een verhitte discussie: twee mensen zagen liever Mccain en twee anderen liever Obama als president. Obama heeft geen militaire ervaring en die van Mccain betaat eruit dat hij zich gevangen heeft laten nemen in Vietnam. Mccain is te oud en Obama te jong. Met de keuze van hun running mates geven zij aan hun eerdere woorden zelf niet serieus te nemen: Obama neemt iemand die nog ouder is dan Mccain en Mccain neemt iemand die jonger is dan Obama en die bovendien als enige militaire ervaring kan meetellen dat haar dienstplichtige zoon wordt uitgezonden naar Irak. Obama heeft laten weten dat wat hem betreft de troepen worden teruggetrokken uit Irak. Maar wacht even voordat je "Hoera voor Obama!" roept want hij wil dat de troepen worden verplaatst naar Afghanistan. Alsof het voor een soldaat uitmaakt in welk land de kogel wordt afgevuurd die een einde maakt aan zijn leven!

Wat ik miste in de discussie waren de mogelijkheden tot het verkiezen van één der andere kandidaten, want die zijn er ook!

Verrassingen zijn er ook, ondervond mijn moeder gisteren. Nadat wij zondag op verjaarsvisite waren geweest kwamen m'n zoon en ik op haar daadwerkelijke verjaardag nog even een extra cadeautje brengen. Dat ontlokte haar de uitroep: "Wat ben ik hier blij mee maar waarom al die cadeautjes? Ik ben toch niet ja...oeps!"

Op straat kwamen wij Alwan en Marijn tegen, vrienden van de Ferman en ondermeer tramvriendin Maya en buurvrouw Hetty. Ook zij zagen ons stralen.


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Don Lafontaine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!