Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, september 27, 2008

Verenigde Staten

Wanneer ik in Nederland een zaak binnenwandel verwacht ik in het Nederlands te woord gestaan te worden. Mogelijke uitzondering is bijvoorbeeld de Ierse pub maar ook daar verwacht ik van het personeel een basiskennis van het Nederlands. Je werkt tenslotte in een land waar dat de voertaal is. Zo niet bij de Burger King in de Amsterdamse Reguliersbreestraat. Daar sprak de baliemedwerkster geen Nederlands. Ook haar kennis van het Engels liet te wensen over. Het overtof nauwelijks het kennisniveau van m'n dochter van bijna acht. De bestelling moest dan ook vier keer worden doorgegeven voordat de medewerkster het goed had. Ik deed mijn beklag bij de manager, te meer omdat al het baliepersoneel niet veel meer deed dan stokstijf en met een nietsziende blik achter het apparaat staan dat middels symbooltjes bestellingen noteert en daarbij wacht tot een klant hen aanspreekt alvorens te reageren met "Huh?" of een soortgelijke opmerking. De manager vond dat ik lastig deed en maar moest begrijpen dat het merendeel van haar personeel geen Nederlands sprak. Uiteraard stuur ik een brief naar het hoofdkantoor van Burger King in Nederland want dit gedrag kan echt niet door de beugel.

Iemand "out there" vind blijkbaar dat mijn weblog wel door de beugel kan en stuurde mij een heuse "award": De Brillante Weblog premio-2008. Aan mij toegekend door Mededeler.












Ik voel mij uiteraard meer dan vereerd en zal hard gaan nadenken over wie deze beloning nog meer mag ontvangen. Binnen enkele dagen zal ik de beslissing hier publiceren. Bent of kent U een kandidaat, schroom dan niet dat mij te laten weten.

Nu kan ik de geachte lezer dezes alvast laten weten dat m'n zoon en ik naar de film "The Forbidden Kingdom" zijn geweest. In de hoofdrollen ondermeer Jackie Chan en Jet Li. U begrijpt dat het hier een actie/avonturenfilm betreft.

De filmzaal bleken wij te delen met ondermeer vriend Diederik en zijn kinderen. Eerder op de dag ontmoette ik al Fer's kleutermeester Floris benevens een dame van het lokale kerkkoor alwaar ik vanmorgen op visite was om wat zangtraining mee te pikken vanwege mijn aanstaande musical-auditie. Een medewerker van de bioscoop bleek een bekende; de zoon van een collega-lid van een dichterscollectief waar ik op een blauwe maandag lid van was. Op het treinstation onderweg naar vriend Hans had ik gisteren een hartelijk gesprek met oud-collega Peter van The Amsterdam Dungeon terwijl schoolmoeder Vera en haar zoon Nick eergisteren bij ons waren om wat kleding waar haar zoon uitgegroeid was over te dragen aan mijn zoon die ook hard groeit maar toch nog bijna een kop kleiner is dan zijn één jaar oudere vriend.

John McCain is meer dan één jaar ouder dan Barack Obama en zodoende vinden zij beiden dat de ander niet geschikt is voor de baan van president van de Verenigde Staten.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Paul Newman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!