Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, oktober 03, 2008

De Kleine Huurder

"Dit zijn de spannendste presidentsverkiezingen sinds vier jaar!" las ik gisteren. Kunst. Het zijn ook de énige (Amerikaanse) presidentsverkiezingen sinds vier jaar. Zo beleefde ik gisteren de spannendste auditie van deze maand; de enige auditie van deze maand was voor een mogelijke rol in de nieuwe Nederlandse musicalproduktie The Elephantman. Eind volgende week belt men met de uitslag.

Uitslag krijg ik ook van mensen die weigeren te leren of te luisteren. Neem nu de verschillende geheime diensten wereldwijd. Het zijn heus niet alleen de Engelse diensten MI5, MI6 en de RAF die zeer slordig omgaan met militaire geheimen en privé-gegevens van personeel. Nog meer mensen die slecht leren en luisteren zijn zij die beweren dat de Amsterdamse Noord-Zuidlijn niet zorgt voor verzakkingen aan huizen, wegdek en tramrails. Dan zijn er natuurlijk ook nog ouders die pertinent weigeren te luisteren of -zoals een vriend graag zegt- "er zijn mensen en potloden".

Hierbij refereer ik aan de ouderavond van gisteren waarbij de ouders van de kinderen uit m'n zoon's eerste gymnasium-klas redelijk uitgebreid konden kennismaken met diens mentor. "Mentrix" schijn je helaas niet meer te kunnen zeggen, verwijzend naar een vrouwelijke mentor zonder politiek incorrect bezig te zijn. Je kunt een potlood ook van alles vertellen en proberen aan te leren maar het blijft een ding dat maar één kunstje kan.

Een soort Sarah Palin dus: lekker rechtlijnig en weigeren naar het standpunt van een ander te luisteren. Zoals die mensen die er schande van spreken dat de Chinese overheid mensen afluistert via Skype, e-mail en reguliere telefoon wanneer zij bijvoorbeeld de woorden "Tibet" en "Onafhankelijkheid" gebruiken. Weten zij dan niet dat bijvoorbeeld de Amerikaanse overheid mensen op de zwarte lijst zet wanneer zij het in telefoongesprekken of e-mailcorrespondentie hebben over "Bin Laden" en "Terrorism"? Sterker nog: onze eigen overheid is wereldkampioen telefoontappen: naar verluidt wordt 1 op de 10.000 telefoongesprekken in ons land afgeluisterd onder de codenaam Echelon waarvoor nog niet zo heel lang geleden het aantal (schotel)antennes van de dienst op de Groningse basis Zoutkamp zelfs is uitgebreid. In 2004 vroeg ik al aan Defensie hoe dat nou zat (Ook dit weblog wordt gelezen door mensen bij Defensie én Justitie; Ik voel mij vereerd...).


Woensdagmorgen kon ik een klant van mij blij maken, al kostte het enige moeite om hem uit te leggen hoe dat nou zat met al die ambtelijke molens en waarom die zo traag draaien. In elk geval was de draai op gang gebracht en verwacht men binnen een half jaar resultaat in de zaak van De Grote Makelaar versus De Kleine Huurder.

De link van vandaag is speciaal voor hen die gratis de nieuwste film van Michael Moore "Slacker Uprising" willen zien. Wel even op de downloadsite aanvinken dat je in de VS of Canada woont.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!