Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, oktober 10, 2008

Verzekeringswezen

"Gefeliciteerd. Je bent door naar de tweede auditieronde". Dat zinnetje stond in een e-mailbericht dat ik vandaag ontving. Het ging uiteraard over mijn auditie voor The Elephant Man, vorige week. Uiteraard verheugde dit bericht mij zeer. Tsja, zo maakt een mens wat mee...

Loop ik gisteren in m'n t-hempie een winkel binnen, zie ik daar gebroederlijk naast elkaar in de schappen pakjes kerstkaarten en dozen chocoladeletters. Wat klopt er niet in dit plaatje? dacht ik toen.

Nooit gedacht dat ik regelmatig terugkerende weblog-bezoekers uit het buitenland heb. Zo komen mensen uit ondermeer Australië, Ierland, Amerika en Turkije rechtstreeks op dit weblog. Nu heb ik een vermoeden wie de bezoekster uit Australië is (hoi Elaine!) maar uit die andere landen? Zou het kunnen dat het om mensen gaat die in Nederland resideren en internetten via een buitenlandse server?

In veel buitenlanden is de kredietcrisis harder aangekomen dan bij ons. Ook daar vinden veel mensen dat de overheid zich niet mag bemoeien met het bedrijfsleven. Wanneer het goed gaat tenminste; gaat het slecht dan MOET de overheid ingrijpen. Vinden diezelfde mensen. Net als de vroege twintiger die pas op zichzelf woont; papa en mama mogen zich niet met zijn zaken bemoeien maar trekt-ie het even niet dan verwacht-ie wel dat diezelfde papa en mama met een zak geld klaarstaan. Advies over budgetteren wil-ie echter nog steeds niet accepteren. Ik zie wel de vergelijking met het Nederlandsche bank- en verzekeringswezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!