Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, november 20, 2008

Gevonden

Op gitaarles vanavond weer een nieuwe speltechniek erbij geleerd. Zo helpt de gitaarleraar met name mijn buren om mijn gitaarspel wat draaglijker te maken voor de gehoororganen.

De Ferman helpt in huis. Natuurlijk, hij woont hier ook maar is in veel opzichten -gelukkig- nog maar een kind, al vergeet ik dat soms voor even. Zo verwisselt hij spontaan zo af en toe een vuilniszak en vindt hij het leuk om -als de was is gedaan- de handdoeken te vouwen én z'n eigen onderbroeken. Dat is blijkbaar persoonlijk.

Een re-integratietraject is dat ook maar dat is de jongens en meisjes van DWI en UWV maar niet wijs te maken: iedereen moet maar in hetzelfde trajectje dezelfde route volgen. Toen ik indertijd in zo'n traject zat en binnen een paar maanden zelfstandig weer aan de bak was had ik op het einde ervan berekend dat mijn behandeling ongeveer een ton had gekost aan maatschappelijke middelen. Vanmorgen las ik tot mijn grote schrik dat het in werkelijkheid gaat om een bedrag van niet minder dan een half miljoen! Per klant! Dat is een hele hoop geld. Zeker wanneer men bedankt dat slegs 25 procent van de klanten daadwerkelijk aan een baan of opleiding wordt geholpen en het blijkbaar de rest op eigen houtje lukt.

Voor dat geld kunnen een hoop mensen een hoop boodschappen halen.

Vanmorgen was ik naar de Aldi om m'n karretje vol te stouwen met voor twee weken aan eten. De totale rekening bedroeg net iets meer dan vijftig euro. Bovendien kon ik even lekker kletsen met de Poolse meneer die bij de ingang gitaar zit te spelen (en mij hielp m'n karretje de trappen af te tillen) en kwam ik ook nog vriend Pieter tegen om een kwartiertje later even uit te rusten van het sjouwen met een kopje koffie bij de aardige mensen van de lokale Home Grow Shop.

Vlakbij deze lokatie is het café waar Willem Holleeder en zijn kornuiten hun plannetjes bespraken dus het verbaasde mij enigszins toen ik bij thuiskomst de nieuwskop las "Holleeder vervangt advocaat Kuijpers." Afgaande op die kop zou je denken dat de beruchte Heineken-ontvoerder een nieuwe niche heeft gevonden...

De link van vandaag is voor hen die ooit -waarschijnlijk per abuis- namaak security software hebben gedownload en er maar moeilijk vanaf komen.


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Herman Kuiphof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!