Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, november 13, 2008

Inloggen

Vandaag wilde ik m'n zoon een beetje van de pret laten voelen die ik indertijd had bij het programmeren in Basic. Het is helaas te lang geleden om mij alle commando's te herinneren. Hoe zat dat ook alweer met CLS, "If...then" GOTO, INPUT, PRINT (ofwel $), END...Weet iemand van de lezers een handig online overzichtje te vinden? Dat zou tof zijn!

Het was vanmiddag ook tof om een potje te tafelvoetballen met buurjongetje Frankie en hem te leren schaken. Het ventje heeft zowaar aanleg! Soms was-ie even brutaal maar met wat trucjes uit de tijd dat ik met kinderen werkte en uit ervaringen met mijn eigen kinderen was hij snel weer "hanteerbaar" en pikte hij razendsnel de dingen op die ik hem mocht leren.

M'n mobiel gaat weer razendsnel door de verschillende menu's sinds het verlies van veel contacten en de volledige inhoud van de SMS-inbox. Bovendien moest alles opnieuw worden ingesteld. Zodoende werd ik vanmorgen wakker met "Magic Fly" van de band Space in plaats van een soft gothic rock-deuntje, ooit erop gezeet door de oppas.

M'n nieuwe alarm-deuntje blijkt ook uitstekend geschikt voor de ochtendgymnastiek dat m'n zoon en ik vanmorgen dan ook met veel plezier ende genoegen uitvoerden. Goed voor de weerstand, dat 's ochtends vroeg paar minuutjes intensief rekken en strekken. M'n zoon begon de dag met het eten van spekreepjes met daarbij een glas multivitaminen en U raadt vast nooit wat wij gisteren (of was het alweer eergisteren) als middagmaaltje nuttigden: zoete melk met brokken, oftewel broodpap.

Ziekenhuis-personeel heeft vaak "geen tijd" om in te loggen. Vandaar dat complete afdelingen werken met dezelfde loginnaam/wachtwoord-combinatie en het beeldscherm de hele dag door voro iedereen is af te lezen. Tot zover de privacy van de patiënt wiens gegevens dan op dat scherm staan. Al dateert het onderzoekvan een team van NOVA al van vorig jaar, het doet je afvragen of straks met het EPD personeel opeens wél tijd heeft om in- én uit te loggen. Je kunt een perfect veilig systeem bedenken maar zolang je met mensen te maken hebt kun je geen fouten uitsluiten. De bemanningsleden van een onderzeeboot kunnen daar helaas niet meer over meepraten...

Vanwege bovenstaande alinea even een klein onderzoekje, in te vullen ter rechterzijde van dit weblog: Inloggen kost blijkbaar veel tijd...hoeveel tijd gebruikt U doorgaans voor de dagelijks voorkomende procedure van inloggen?

De link van vandaag geeft antwoord op de vraag: wat kost mijn printer nu eigenlijk écht?

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Mitch Mitchell

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!