Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, november 06, 2008

Jim Groce

Op de terugweg van een magnifiek optreden van The Blue Man Group in de Heineken Music Hall stopten wij even bij AH ToGo op het Amstelstation voor een flesje dorstlesser. Een flesje met een halve liter Fanta bleek 1,60 euro te kosten terwijl je ook een fles van anderhalve liter inhoud kon kopen voor 1,65 euro. Bij het merk Spa Reine was het verschil nog groter: een flesje van anderhalve liter kost welgeteld 2 euro terwijl je een fles van anderhalve liter kunt krijgen voor 95 eurocent. Ik vroeg de kassamedewerker "Klopt dat?" waarop hij antwoordde "Ja, slim he!?" Een klein flesje Spa Reine is dus ruim vier keer duurder dan een grote fles. Morgen maar eens schriftelijk mijn onvrede roepen richting directie van AHOLD...

"Wilders, staakt Uw mak geraas!" zou ik wel eens willen roepen tegen de leider van Groep Wilders. Zijn partij wil niet dat hij in een lespakket over respect in één adem wordt genoemd met Adolf Hitler. Die twee zijn ook inderdaad niet te vergelijken dus hierin zou ik geneigd zijn de PVV te steunen. Hitler onderbouwde zijn fascistische ideeën, kwam met heel aardige plannen op economisch gebied en had sterke mensen om zich heen om hem te helpen met het Jodenvraagstuk. Bovendien voegde dit inslechte heerschap de daad bij het woord. Dat kun je van Geert Wilders allemaal moeilijk zeggen.

Je kunt wél zeggen "Allochtonen doen het steeds beter" zoals ik vanmorgen als kop van een nieuwsbericht tegenkwam. "Dus die sexuele voorlichting aan De Nieuwe Nederlander werpt z'n vruchten af? Waarom krijgen autochtonen dan niet de beschikking over dat lespakket?" dacht ik nog. Maar daar ging het bericht niet over.

Dinsdag leverde ik de sleutels in van de wisselwoning waar m'n zoon en ik bijna vier maanden lang gebruik van hebben gemaakt. Het voelde best wel raar om voor de laatste keer de sleutel in het slot te steken ook al voelde het niet als echte eigen woning. Zo voelde het ook een beetje raar om diezelfde middag met buurvrouw Hetty samen bij een notaris te zitten om een stichting op te richten. Er moet nog een en ander overlegd worden met de belastingdienst maar als alles goed gaat kan ik eerdaags ook nog "Penningmeester" op m'n cv bijschrijven.

Op sommige vellen tekst moesten buurvrouw Winonah en ik nog de accoorden bijschrijven maar diverse stukken muziek konden wij gisteravond naspelen op de gitaar. Wel vroegen wij ons af "hoe dat ene nummer ook alweer heet?" Het is een ietwat slepend nummer, wordt gezongen door een man en eindigt vermoedelijk op "if I (of we?) only had time." Op onze internetspeurtocht kwamen wij ondermeer deze tegen: These Dreams van Jim Groce




Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Michael Crichton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!