Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, november 17, 2008

Steken

Oakland, California arrived on "Terrebel".
02:04:19 -- 20 minutes ago

Serbia arrived on "Terrebel".
21:37:19 -- 33 minutes ago

Hsinchu, T'ai-wan arrived on "Terrebel". 18:30:08 -- 2 hours 55 mins ago

Bezoekers van dit weblog komen rechtstreeks uit de meest ontoegankelijke oorden waar ik niet eens vrienden of familie heb wonen, dat blijkt. Ik vraag mij wel eens af of zij ook daar iets merken van de kredietcrisis en last hebben van niet-meewerkende verzekeringsmaatschappijen, uitkeringsinstanties en woningbouwbedrijven.

Aan de Duitse politicus Lutz Heilmann hoef ik het niet te vragen want voor hem is alles "geheim" en aan Gerda Verburg hoef ik ook niet te vragen of zij ook zo'n last heeft van al die regeltjes. Zij stoort zich namelijk absoluut niet aan regels. Bijvoorbeeld het regeltje dat wanneer een motie is aangenomen je je daar dan ook aan houdt. Je aan regels houden is tenslotte voor het plebs.

In 1941 hield men zich ook aan de regeltjes en daarom werd een telegram van Joseph Grew in het Amerikaans parlement genegeerd. Daarin stelde hij dat hij reden had aan te nemen dat Japan op het punt stond Pearl Harbor binnen te vallen...Ach, de wereld heeft er in elk geval een fraaie rolprent aan te danken.

Eigenlijk wordt het langzamerhand tijd dat iemand een film maakt over de Tachtigjarige Oorlog. De meeste lezers zullen weten dat de Slag bij Nieuwpoort in 1600 plaatsvond. Maar waarom eigenlijk? En wie vocht er tegen wie? En waar ligt Nieuwpoort nu eigenlijk? In dezelfde periode wordt ook de Spaanse Armada verslagen en beleeft ons land een eigen versie van het Paard van Troje in de vorm van het Turfschip van Breda. Een ontzettend belangrijke periode in de Nederlandsche geschiedenis en bijna niemand meer die er iets van af weet...(De bezoekers van dit weblog uiteraard daargelaten!).

Waar ik al helemaal niets van afweet is de gedachtenwereld van pyromanen. Wat is er nu in hemelsnaam de lol van om een paar bomen bij Los Angeles of een paar schuren bij 't Zandt in de hens te steken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!