Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, november 18, 2008

Wie het kleine niet eert...

"Zou U iemand doodknuppelen voor een jas?" Met die leus vraagt men wederom aandacht voor de jacht op zeehondjes. Maar waarom vragen ze niet "Zou U iemand wurgen voor een stukje eten?"? om op die manier aandacht te vragen voor de dood van ettelijke miljoenen kippen per dag wereldwijd. Natuurlijk zijn die zeehondjes zielig maar dat gaat "maar" om enkele honderden per jaar. En waarom zijn er geen acties tegen de moordlustige lieveheersbeestjes? Een beetje lieveheersbeestje schijnt minstens 700 luizen per dag te vermoorden. Hebben die dan geen recht op leven? En wie bepaalt dat eigenlijk: Lenie 't Hart, Marianne Thieme?

Soms heb ik ook wel even de neiging iemand dood te knuppelen maar gisteren even niet. Ik werd zowaar gebeld door de schade-expert die zich erover verbaasde dat de verzekering nog niet tot uitkeren van het brandschade-bedrag was overgegaan terwijl hij al zeker vijf weken terug de opdracht daartoe had gegeven.


Vanmorgen kwam zowaar de schilder de gemaakte afspraak na met als gevolg dat er nu geen brandlucht meer opstijgt bij het openen van de meterkast en ook hangt ons keukenraampie er weer lekker bij.

Gisteren belde ik ook met Waternet, onze waterleverancier, omdat de buikklachten waar m'n zoon en ik de laatste tijd regelmatig mee te kampen hebben vermoedelijk in verband gebracht kunnen worden met het troebele kraanwater dat uit de keukenkraan komt. Nu kan ik mij natuurlijk vergissen maar in schoon drinkwater horen geen piepkleine witte harige dingetjes rond te zweven. Op advies van Waternet gebeld met de woningbouw en zonder dat ik hoefde te dreigen heeft men toegezegd des vrijdags aanstaande een loodgieter langs te sturen om te zien waar de fout in de leidingen ligt. Aan de waterleverantie ligt het namelijk niet want anders zouden de buren met hetzelfde euvel hebben te kampen.

Verpleegkundigen kampen met tijdgebrek. Zeggen ze. Welnu, uit een -inmiddels verwijderde- enquete op dit blog blijkt dat maar liefst 90 procent van de respondenten niet meer dan 20 seconden tijd nodig heeft om in te loggen. De enquete is -zoals U zult hebben opgemerkt- vervangen door een methode voor de lezer om inzage te krijgen in mijn muziekkeus. U hoeft er niet op te klikken en Terrebel's Radio zal dan niet vanzelf spelen. Dat scheelt.

Wat ook scheelt is én contant geld meenemen naar de winkel én een bankpasje. Dankzij de diverse afrondingsverschillen bespaar je toch al gauw zo'n 20 cent per week. Het is niet erg veel, toegegeven maar "Wie het kleine niet eert..."

De link van vandaag is voor hen die het leuk vinden om net iets meer te doen met hun zelfgemaakte filmpjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!