Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, januari 07, 2009

Richting

Gistermiddag was hier de hoofd-electricien van de woningbouw om voor ons de electra na te kijken maar ook om ons gerust te stellen. Vanmorgen kwam daar nog een aardig telefoontje met geruststellende woorden overheen van mijn contactpersoon bij Ymere. Keurig!

Men vraagt mij wel eens:"Wanneer houd je nu eens op met het bevechten van windmolen?" Mijn antwoord luidt dan:"Wanneer de laatste is verslagen." Op een dag zal deze moderne Don Quichot
zijn lans overhandigen aan de trouwe Sancho Panza, met pensioen gaan en met de schone Dulcinea aan zijn zijde genieten van de oude dag. Maar zolang ik onrecht bespeur en maar vermoedt dat er iets tegen gedaan kan worden, treed ik in het verweer. Misschien is het een beetje een obsessie maar het houdt mij in elk geval van de straat en is minder gevaarlijk dan vechten tegen de Bierkaai.

Weet U overigens waar die uitdrukking vandaag komt? Heel vroeger, zo tegen het einde van de Middeleeuwen (die als periode met M wordt gespeld maar als tijdsaanduiding met m. Of zoiets.) werden de inwoners van Amsterdam via de rivieren voorzien van bier. Bij gebrek aan schoon drinkwater een redelijk veilige manier om vocht tot zich te nemen. Die tonnen bier werden vanaf de kade (in Oud-Hollandsch een kaai) de wal opgetild en naar de diverse horeca-gelegenheden gerold. Dit werd gedaan door bijzonder gespierde heerschappen die je dan ook beter niet kon uitdagen voor een robbertje matten. Tenzij je graag verloor. Het "vechten tegen de Bierkaai" was dus eigenlijk "Vechten tegen de mannen van de Bierkade". Tot zover de geschiedenisles van vandaag.

Misschien kom ik zelf later ook wel in geschiedenisboekjes terecht. Bijvoorbeeld vanwege de moord op deze of gene "manager" door hem (of haar natuurlijk. Ik discrimineer niet.) te laten stikken in de eigen regeltjes. Want wat is er weer gebeurt? Gistermiddag werd ik gebeld door de verzekering, met name door dezelfde heer die mij eerder op dezelfde dag had blijgemaakt met wat achteraf gezien een dode mus bleek te zijn:"Wij kunnen voorlopig niet uitkeren want nadat U een klacht heeft ingediend is er een onafhankelijk onderzoek gestart dus het kan nog een paar weken duren." U begrijpt: This means war..;-). Inmiddels is het bericht uitgegaan waarin ik de verzekering tot donderdag de tijd geef tot (gedeeltelijke) betaling over te gaan.

Gisteravond (we hadden lekker gegeten nadat ik had staan koken in de vrieskist die keuken heet en waar de thermometer -4 C. aangeeft) om twintighonderd uur (Interessant, ik begin te denken in militaire termen...) werd ik gebeld door de KPN met de mededeling dat de internetplusbellen-storing inmiddels was verholpen. Ja, duh. Maar goed, men heeft inderdaad gebeld (en Gemaild!). Een hele vooruitgang die toevallig totstand is gekomen nadat ik had geklaagd dat KPN-monteurs mij nooit terugbellen na het doorgeven van een klacht.

Namens mijn moeder heb ik een klacht ingediend bij Connexxion. Op 19 ootober had zij haar nieuwe pas aangevraagd in het kader van de "Vervoer op Maat" (v/h Stadsmobiel)-regeling. Na diverse malen gebeld te hebben en met een kluitje in het riet gestuurd te zijn heeft zij het ding nog steeds niet ontvangen. Het werd dus tijd om ook Connexxion lastig te vallen met een elekctronische brief. Dat viel niet echt mee want op de eigen website wordt met geen woord gerept over de service die mensen die slecht ter been zijn van A naar B vervoert. Laat staan dat er een e-mail adres bestond waar je terecht kunt voor klachten over "Vervoer op Maat".

Anyways, met een half uurtje uitgekiend speurwerk (met dank aan ondermeer NCIS, Columbo, Profiler, Monk, Criminal Minds en soortgelijke TV-programma's) had ik het e-mail adres achterhaald (lang leve Hyves waar ook Connexxion-medewerkers een profiel op blijken te bezitten!) waar klanten van "Vervoer op Maat" terecht kunnen voor klachten.

"Misschien moet je hier maar'ns je werk van maken!" zult U misschien denken. Een uitstekend idee waarvan de uitvoering al een paar maanden onderweg is. De stichting die ik momenteel samen met ondermeer de buurvrouw beheer, is een stapje in de richting.

De link van vandaag is mij opgestuurd door David Rietveld, één der heren die via officiële weg een eind wil maken aan het vuurwerk afsteken door particulieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!