Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, februari 02, 2009

Opgehangen

Op straat staan twee jongens een stickie te roken. Een oud vrouwtje bekijkt hen argwanend. De jongens proberen wat te kletsen maar dat is lastig als de ijzige wind probeert je het roken te beletten. Het oude vrouwtje kijkt even goed of de jongens haar niet volgen en lijkt bereid te politie te bellen om een geval van overlast door te geven. De jongens hebben geen keus want in de coffeeshop waar zij voor staan mag niet meer worden gerookt.

Of de kersverse premier van IJsland rookt is niet bekend. Wél is bekend dat zij Johanna Sigurdardottir heet (oftewel: Johanna, dochter van Sigardur), openlijk lesbisch is en de directeur van Icesave zal vervangen als één van haar eerste daden als premier van de oudste democratie ter wereld.

Ook woningbouwvereniging Rochdale vervangt de directeur nadat Hubert Möllenkamp op staande voet is ontslagen toen uitkwam dat hij onderhands zaken deed met commerciële projectontwikkelaars en ondermeer zijn Spaanse villa en zijn Maserati met chauffeur betaalde met een creditcard van de zaak.

Mijn zaken worden intussen afgerond. Zo ontving ik een heuse brief van de KPN over mijn klacht dat men zonder mijn toestemming mijn gegevens had doorgespeeld aan een marketingbureau. Daarnaast kreeg ik (ook op echt papier!) antwoord van de Postbank over het moeten betalen voor het storten van muntgeld op de eigen rekening én werd ik eerder vanavond gebeld door een aardige dame van KPN-Klantencontact.

Zij belde naar aanleiding van mijn klacht over het niet opdagen van monteurs en de slechte afhandeling van mijn klachten daarover. Zij bood mij aan dat ik een maand lang geen abonnementsgeld hoef te betalen voor mijn InternetPlusBellen-abonnement, bood mij een jaarlang een tientje korting op mijn maandelijkse abonnement én vertelde mij dat er een bloemetje onderweg is. Kijk, zo kan het dus ook. Dit is pure klasse.

De tussenpersoon van mijn inboedel-verzekering was niet onverdeeld blij met de brief die ik vanmorgen per e-mail stuurde maar opeens kon hij wél mij de contactgegevens verlenen van de persoon die bij REAAL mijn dossier afhandelde. Dat ik mijn geld nog steeds niet had gehad terwijl hij afgelopen donderdag had toegezegd dat ik dat die dag nog per spoedbetaling zou ontvangen schoof hij af op de boekhouder:"Hij heeft de betaling gewoon in de batch gestopt in plaats van opdracht te geven tot spoedbetaling." Natuurlijk: het is altijd de schuld van een ander. Ik vind het bijzonder jammer dat het zo moest gaan want ik vind het een bijzonder aardige jongeman. Maar ja, mensen die hun werk niet goed doen moeten op hun sodemieter krijgen, hoe aardig je ze ook vindt. Vreemd genoeg stond het geld nadat ik had gedreigd met een advocaat zomaar opeens op m'n rekening.

De was is gedaan en de toiletrolhouder die al maanden naast de pot op de grond lag heb ik vandaag (in minder dan tien minuten. En dat voor iemand met twee linkerhanden!) eindelijk opgehangen.

De link van vandaag laat menigeen lachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!