Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, februari 07, 2009

Rubik's kubus

"Pietje Bell is weer aan de gang" is boek nummer drie van dit jaar en voor mij een stukje jeugdsentiment. De verhalen over de Rotterdamse belhamel met het gouden hart zijn altijd weer goed voor een paar keer glimlachen per pagina.


Bij verschillende nieuwsdiensten weet men niet zo goed de berichten in te delen. Bij Headliner.nl vond ik onder het kopje "binnenlands nieuws" het bericht dat Obama de controle op de fabricage van kernwapens wil overdragen aan het Pentagon.

Onder het kopje "algemeen" bij Nu.nl stond het bericht dat de politie nonnen laat strippen.

Goed, het is verdedigbaar dat ook Amerikaans binnenlands nieuws toch echt binnenlands nieuws is maar om het strippende nonnen zule grote nieuwswaarde toe te kennen?

Dat Justitie het goed vindt dat op grove schaal de wet wordt overtreden is wel degelijk nieuwswaardig. Ik heb't dan over de zogeheten Pedo-site waar veroordeelde pederasten met naam en adres op vermeld staan. Een pedofiel is iemand die gevoelens koestert voor jonge kinderen en een pederast is iemand die zijn of haar(!) fantasieën waarmaakt. Een pedofiel is dus niet per definitie een slecht persoon. Het zou druk worden in de cellen als ook iedereen die wel eens fantaseert over het vermoorden van zijn of haar ex moet worden opgesloten...

In de gevangenis maken ze boerenkool vast niet zo lekker als m'n moeder dat doet. U raadt het al: daar at ik gisteravond. Terwijl  m'n zoon bij oma bleef om haar elektrieke typmachine van nieuw lint te voorzien vertrok ik naar de Wallen.

In een galerie aldaar was een expositie van een jonge kunstenares die ik ooit had ontmoet in Cannes. Het werd een bijzonder gezellige (en voor de exposante bijzonder geslaagde!) avond die eindigde met een drankje bij haar thuis.

Vanmorgen haalden wij twee meiden in huis en terwijl de Ferman het oudste zussie leert schaken en ook buurvrouw Petra constateert hoe gezellig het is, verbaas ik de jongste met mijn vaardigheden met de Rubik's kubus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!