Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, maart 07, 2009

Dromen

Koeien, varkens en kippen zijn niet schattig en veel Nederlandse kinderen herkennen in hun hamburger geen koe, in een plakje ham geen stukje varkensbil en in een kipnugget geen kakelende eierleggende granenpikker. Daarom zijn er geen protesten tegen het grof afslachten van die dieren met miljoenen per dag. Gaat het echter om zeehonden -en dan met name die schattige aaibare kleintjes- dan komen de actievoerders hun bed uit. De Dierenbescherming ziet juist graag dat koeien, varkens en kippen vrij rondlopen en een lekker leven hebben voordat ze in een Happy Meal worden verwerkt. Wat is dan het probleem? Zeehonden zwemmen vrij en blij rond en de vangst is geen sinecure. Het gaat dan ook om "slechts" zo'n tweehonderdduizend stuks per jaar. Dan zijn er de vegetariërs die bewust geen vlees eten "omdat het zo zielig is voor die beesten". Accoord. Maar waarom dan wel vis eten? Hoe heet dat spul dat bij vissen aan de botten zit? "Ja maar die vissen zwemmen tenminste vrolijk en vrij rond voordat ze worden vermoord voor onze consumptie." hoor je dan. 'tuurlijk. Ooit op een forellenkwekerij wezen kijken?

Ooit wilde ik "An American werewolf in London" kijken. Het mocht niet. De film was voor 12 jaar en ouder. Ik was 14. Nog steeds heb ik die film niet gezien. Uit protest en gewone kinnesinne. Vandaag wilde ik met m'n zoon Watchmen kijken. Het mocht niet. De film is voor 16 jaar en ouder. M'n zoon is 13. Het achtuur-journaal zend ongetwijfeld wredere beelden de wereld in maar dat mag m'n zoon dan weer wel zien. Daar krijgt hij vast geen nachtmerries van. Hel en verdoemenis wordt gepredikt in de kerk. Daar mag m'n zoon blijkbaar wél naar luisteren. Wanneer mogen ouders zelf uitmaken wat zij geschikt achten voor hun kroost?

Zelf krijg ik rare dromen van de berichten die mij bereiken. Lees de laatste twee (Engels) er maar even op na die ik afgelopen week kreeg. Vreemde verschijnselen, die dromen.

De link van vandaag gaat dan ook over dromen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!