Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, maart 15, 2009

Probleem

M'n zoon en ik zijn weliswaar allebei nog niet helemaal beter maar toch voelen wij ons wel goed. Vanwege het ziek-zijn hadden wij helaas niet De Zusjes in ons huis maar toch vermaakten wij ons wel. Zo keken wij gisteren de film Beetlejuice bij de buurvrouw, volgden de verrichtingen van mensen die bijzonder hard kunnen schaatsen en dat doen op het WK-afstanden in Vancouver. Verder waren wij vandaag bij oma voor een lekkere en gezellige lunch.

Postbodes en postsorteerders in dienst van TNT hebben vast tegenwoordig hele gezellige gesprekken tijdens de lunch, nu de bonden akkoord zijn gegaan met een verlaging van hun salaris met maar liefst 15 procent. Ook het hoger management heeft het heel zwaar. Nadat ik het vroeg kreeg ik een antwoord van TNT waaruit je kunt concluderen dat sommige managers genoegen moeten nemen met een bonus van maar 1,2 miljoen euro! Zielig, niet?

Ook zielig:
Ongeveer de helft van 1000 ondervraagde Amerikanen wist het antwoord op de vraag hoe lang de aarde erover doet om rond de zon te komen. Voor deze vraag en andere basis-wetenswaardigheden kunt U hier Uw kennis testen.

Ik ben benieuwd hoe Dick Cheney hier zou scoren... De voormalige vice-president is ervan overtuigd dat terroristen meer kans hebben de wereld te onderwerpen nu Obama president is. Dick Cheney denkt dat het martelen van mensen die zijn opgepakt als mogelijke terrorist ervoor zorgt dat er veel meer wandaden worden opgebiecht. Ik vind dat logisch. Als mensen mij bijvoorbeeld één voor één de teennagels met geweld uittrekken beken ik ook de ontvoering van de Lindbergh-baby voordat de beul met de tang in de buurt van de tweede teen kan komen. Geen probleem.

Dick Cheney vindt het ook ongetwijfeld goed dat kinderen niet naar naakte mensen kijken want stel je voor dat hen dat op ideeën brengt? Kinderen kunnen beter kijken naar educatieve filmpjes als Terminator en Rambo want ze moeten leren dat elke reden goed genoeg is om een overdreven hoeveelheid geweld te rechtvaardigen.

Je kunt je afvragen: als mensen van de film- en gameskeuring jongeren zouden verbieden gewelddadige scènes te zien ipv sex-scènes, had Tim Kretschmer dan liggen vrijen in plaats van lopen schieten? Nu ging het om een blanke puber en dus ligt het aan computerspellen. Was het een jongen met Islamitische ouders dan konden Wlders-fans de mensen de Koran de schuld geven. Dat kan nu lekker niet. Lekker puh!

Probleem is ook dat veel mensen niet meer zelf nadenken. Dat wordt ze niet meer geleerd. Het enige dat afgestudeerden nog lijken te weten is ongeveer 20 procent van de door docenten voorgekouwde stof. Misschien is het probleem wel dat docenten geen leraren meer zijn: een docent geeft leerstof op en een leraar helpt mensen daarmee om te gaan. Wat zijn Uw gedachten over het oplossen van dit probleem en vindt U het eigenlijk wel een probleem?

De link van vandaag kan mensen helpen zelfstandig na te denken.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Shinkichi Tajiri 

P.s. Delen van mijn informatie heb ik uit verschillend bronnen, zoals bijvoorbeeld een artikeltje op Nu.nl. Volgens Cozmoss ben ik zwaar in overtreding wanneer ik meer dan een alinea uit die artikelen citeer, zelfs indien ik er in mijn post naar verwijs. Dat doe ik dus voortaan niet meer. Niet dat ik ooit delen van artikelen letterlijk heb overgenomen -zoals freelance-"journaliste" Irene van den Berg dat bijvoorbeeld deed toen zij een artikel van de website van het Nibud bijna letterlijk overschreef. Irene van den Berg werkt overigens voor Cozzmoss, U weet wel: dat bedrijfje uit Rotterdam (Daar heb je't al...;)) dat graag namens ondermeer Trouw kleine webloggers en armlastige stichtingen boetes oplegt wegens overtreding van de auterusrechtenwet. Zij gaat daarbij ondermeer voorbij aan het feit dat alleen overheden boetes kunnen opleggen. Maar dit allemaal terzijde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!