Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, april 14, 2009

Komen

Een castingbureau waar ik sta ingeschreven doet weer eens moeilijk over de uitbetaling van de pecunia die ik van hen tegoed heb. Veel castingbureaus blijven volharden in het smoesjes verzinnen om maar niet te hoeven betalen. Ik ben het zat. Vooral het feit dat ze ontkennen dat zij hun mensen slecht betalen en schreef weer een stekend e-mailtje.

Maxime Verhagen ontkent dat er losgeld is betaald voor de vrijlating van het Nederlands echtpaar dat was ontvoerd door de leden van de een of andere stam in Jemen. Natuurlijk doet hij dat. Al is het maar omdat liegen door een politicus een algemeen geaccepteerd verschijnsel is en de publieke opinie zegt dat je niet mag toegeven aan ontvoerders.

Vanwege diezelfde publieke opinie zullen mannen nooit toegeven dat zij zich wel eens stiekem verlustigen aan minderjarige jongedames. Soms is het bijna alsof vrouwen sexloos zijn en nooit naar jongemannen kijken in iets te strakke Levi's. Vaak mag je niet eens beweren dat je iemand aantrekkelijk vindt. Zeker wanneer je in een relatie zit. Onzin natuurlijk. Je kunt toch ook de Venus van Milo een mooi standbeeld vinden en tegelijkertijd uiterst content zijn met je Escher-poster? Niet dat ik een eventuele partner wil vergelijken met een poster maar U begrijpt m'n punt.

Blijkbaar is Defensie nog niet tevreden over de prestaties van het vliegtoestel dat men consequent en foutief JSF blijft noemen. De weifelende watjes van het Ministerie vinden dat het volgende kabinet maar moet beslissen over het al dan niet aanschaffen van de bommenwerper F35 Lightning-II.

Zou graag een boekje aanschaffen met taalgrapjes. Onlangs bedacht ik er zelf twee:
Ergens op het net kwam ik het woord "Twijfelzuchtig" tegen en bedacht dat dat een contaminisme was; een mengvorm van een contaminatie en een germanisme. De andere term waar ik mee kwam was "Pandora's Parabox": Verboden vruchten die je alleen maar hebt zolang je het deksel op de doos laat. Je hebt een doos vol lekkerheden in overdrachtelijke zin maar je mag er niet aan komen.

De link van vandaag maakt het makkelijker om artikelen op internet tijdelijk weg te zetten om later te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!