Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, mei 22, 2009

Gegeven

Gisteren kregen wij visite van een vriend en twee buurvrouwen. Niet allemaal tegelijkertijd gelukkig want dat wordt wat te veel voor ons kleine huisje. Vandaag brachten wij een kort bezoek aan m'n moeder en keken m'n zoon en ik X-Men Origins: Wolverine in de bioscoop. Daarin ondermeer een kennismaking met de uit New Orleans afkomstige superheld Remy Lebeau, ofwel Gambit. Daarnaast werd er een aardige, zij het ietwat vergezochte, verklaring gegeven voor het ongeluk met de kerncentrale Three Mile Island. Een paar stoelen verderop zat een jongeman die ik al zo'n 20 jaar niet had gezien en met wie ik indertijd samenwerkte. Om een of andere reden kom ik bijzonder regelmatig bekenden tegen en niet alleen maar buurvrouwen en vrienden van nu, zeg maar. Behalve mensen ontmoeten zijn er nog meer dingen die ik doe.

Eén van die dingen is spelletjes spelen met m'n kinderen. Zo maakten m'n zoon en ik vanavond het potje Triviant af dat wij pas waren begonnen. Met maar twee dingetjes verschil won de vader het van de zoon maar ik moet wel steeds beter m'n best doen om te kunnen winnen. Verdorie!

Gelukkig zijn er nog meer dingen waar ik redelijk goed in ben:
Ik was, strijk, kook (nou ja, "opwarmen" is meer het woord), doe de vaat, drink koffie met de buurvrouw, kijk graag naar Oprah en programma's als NCIS en Criminal Minds, zet mij naast m'n werk in als zomerkampvrijwilliger, begeleid m'n zoon met z'n huiswerk en lees af en toe de Linda. Eigenlijk ben ik dus zo'n beetje de ideale schoondochter. Ware het niet dat ik een man ben.

Om een of andere reden vinden mensen mij ook betrouwbaar. Dat kan ik niet beweren van de instanties die mij rond tien uur in de ochtend bellen met diverse voorstellen die vooral mij geld moeten kosten. Stuk voor stuk hebben zij een afgeschermd nummer. Dat vertrouw ik dan al niet. Ongeveer net zo veel zou ik iemand vertrouwen die mij op straat aanspreekt, een bivakmuts over het hoofd draagt (niet onder de arm want dan valt het nog wel mee) en zegt:"Geef mij een tientje, dan maak ik er 20 euro van."

Gelukkig is het vanaf 1 oktober aanstaande zo goed als afgelopen: Kranten, energie- en verzekeringsbedrijven mogen je vanaf die datum pas bellen indien je vantevoren uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven. 

De link van vandaag (Engels) geeft aan hoe makkelijk mensen iets wijs te maken is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!