Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, mei 16, 2009

Moe

"Mevrouw, gaat U CDA stemmen?" -"Nee, maar ik zal maar niet zeggen waarop ik dan wel ga stemmen." -"Stemt U dan misschien PVV?"-"O nee hoor, ik stem op Wilders". Tsja, dat krijg je als je als NOS mensen interviewt op de Libelle vriendinnen-dagen waar CDA en VVD campagne lopen te voeren...

Zojuist heb ik Toos & Moos gevoerd. We hebben dus weer twee happy goudvissen die rondzwemmen in een schone bak en voldoende te eten hebben. Superfer heeft gekookt vanavond (nadat hij vanmorgen bij oma heeft gestudeerd op zo'n 150 Latijnse woorden!) en zo zit ook mijn buikje vol.

Intussen heb ik ook nog m'n buik vol van diverse nieuwsberichten. Zo blijken demonstraties voor homo-rechten in Rusland "niet maatschappelijk verantwoord" en zijn er 25 demonstranten opgepakt (Niet Gordon want die besloot toch maar liever niet de binnenkant van een Russsische cel te willen zien) waarvan er volgens het journaal nog 40 vastzitten (Ik snap die redenering ook niet. U bent niet de enige).

Terwijl wereldwijd mensen worden opgeblazen, uiteen gereten, geliquideerd, omgelegd of anderszins ter dood worden gebracht (bijvoorbeeld door medische hulp en/of voedsel te ontzeggen of platgebombardeerd als "bijkomende schade" op zoek naar "terroristen") besluit de bevolking van Curacao dat de Nederlandse overheid 70 procent van hun staatschuld overneemt in ruil voor meer invloed op het gebied van financiën en justitie. Curacao heeft hiermee veel autonomie ingeleverd. (Ik snap die redenering ook niet. U bent niet de enige)

Tijdens ons optreden gisteravond beschikte ik over behoorlijk wat zelfstandigheid (=autonomie...) en dat was wel een beetje nodig ook want als er optredens dreigden mis te gaan moest ik als gastheer/host/master of ceremony kunnen ingrijpen. Velen waren verbaasd te horen dat het de eerste keer was dat ik die rol vervulde terwijl anderen zich afvroegen uit welk deel van Engeland ik kwam omdat zij mijn accent niet herkenden. Er waren nog een paar incidenten waaruit bleek hoezeer mensen mijn optreden waardeerden maar aangezien er minderjarigen meelezen laat ik over aan Uw fantasie wat er precies gebeurde. Het was in elk geval in meerdere opzichten een bijzonder geslaagde avond waarbij ik ook nog een buurvrouw tegen het lijf liep en een vriendin tegenkwam die ik zo'n 20 jaar niet had gezien!

Voor nu houdt ik het voor gezien en ga lekker kijken naar Dit Was Het Nieuws dat op pauze staat via de UPC-box. Daarna lekker douchen en slapen want ik ben moe. 

De vraag van vandaag luidt: waarom zit er in hemelsnaam een eject-knop op de afstandsbediening wanneer je toch moet opstaan om een CD of DVD te verwijderen of vervangen?

De link van vandaag is voor filmliefhebbers en laat U (gratis!) soms prachtige oude films zien. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!