Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, mei 25, 2009

Verzamelen

Het was weer een ontzettend gezellig weekend voor ons en het maakte even niet uit dat andere wereldburgers momenteel een hoop ellende meemaken.

Ellende van een geheel andere orde ondervind momenteel Scientology in Frankrijk. Een ex-lid klaagt dit kerkgenootschap aan voor oplichting. Persoonlijk heb ik altijd al zo m'n bedenkingen gehad bij een religie die claimt mensen hun zieleheil pas voor ellende te kunnen behoeden wanneer die mensen een hoop geld hebben overgemaakt naar de bankrekening van de leiders. We wachten af.

Intussen blijkt uit een interview dat Frits Bolkestein vindt dat uitsluitend de oorsponkelijke bewoners van Nederland (wie dat dan ook mogen zijn) recht hebben op speciale scholen. Mensen die "later" (Hoeveel later dan? Telt dat bijvoorbeeld ook voor de Hugenoten?) naar ons land kwamen moeten zich maar aanpassen en bijvoorbeeld hun Islamitische kinderen naar "onze" christelijke scholen sturen. Zelf pleit ik al langer voor scholen die iedereen dezelfde basis bieden. Wanneer mensen hun kinderen andere dingen willen leren doen ze dat maar lekker thuis of in eigen buurthuizen en heiligdommen in de weekenden en vakanties.

Rita Verdonk zal het vast niet met mij eens zijn maar gaat nu wel voor een vergroting van het aantal zetels in de Kamer met de beruchte stemmenfraudeur Hans Bremer in de gelederen van haar partij. Dit heerschap is indertijd veroordeeld toen hij werd betrapt op het sjoemelen met handtekeningenlijsten om zichzelf en zijn vriendjes posities te geven binnen de Waterschappen. Met hem heeft IJzeren Rita een nieuwe troef in handen om bij de volgende verkiezingen weer flink te scoren.

Met m'n "nieuwe" weblog hoef ik niet te scoren. Het is eenvoudig een methode om m'n verzamelde dromen (Engels: Vandaag had ik ook weer een leuke. Die mag er dan ook als eerste op!) te...eh...verzamelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!