Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juli 27, 2009

The Curious Incident of the Dog in the Night-Time

"Koop direkt wat U absoluut niet nodig heeft want alleen vandaag ontvangt U tien procent korting". Winkels doen er van alles aan om de consument over te halen meer te besteden maar de consument laat zich steeds minder vaak bedotten, alle schreeuwende reclame-folders ten spijt. Die hebben sowieso hun hoogtijdagen achter de rug. Mede door de opkomst van internet en sites als deze, deze en bijvoorbeeld ook deze. Een en ander betekent dat mijn zoon zijn folderwijkie op een dag zal moeten inleveren om op zoek te gaan naar een andere bron van inkomsten maar feit blijft dat consumenten slimmer zijn geworden.

Dat je ook op vakantie veel kunt besparen bewezen wij al met ons weekje Verviers maar ook een paar dagen doorbrengen in het zuiden des lands bleek geen grote aanslag op ons budget. Zo waren wij in Breda vanwaaruit wij voor 60 cent per persoon in Baarle-Nassau terechtkwamen om vanaf daar de bus te nemen naar de kermis in Tilburg.

Al jaren stond het rondlopen op de grootste kermis van de Benelux op het verlanglijstje en dit weekend kwam het er dan eindelijk van. Wij genoten van lokale dranken en ik speelde zelfs een potje darts tegen een onbekende in een Ierse pub. Ik won dat potje met een welgemikte worp in de buitenste ring van het dartbord bij het cijfer drie!

Ook de Ferman heeft zich goed vermaakt en vond blijkbaar de rust om een vers meegebracht boek in het geheel uit te lezen: De Engelstalige versie van Mark Haddon's "The Curious Incident of the Dog in the Night-Time".

Om aan te tonen dat ik dol ben op m'n eigen stad -hoeveel plezier ik ook kan beleven aan het bezoeken van andere plekken op deez' aardkloot- hierbij een filmpje van Wim Sonneveld:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!