Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, september 12, 2009

Kussen

"De komende tijd moeten we nog even de broekriem aanhalen maar daarna wordt alles beter" zal worden gezegd op Prinsjesdag 2009. Ik baseer mij op het feit dat dat bij de laatste pak'em beet 20 edities ook al werd gezegd. Ik zie deze "traditie" ook dit jaar niet verbroken worden.

Het hele leven is een aaneenrijging van gebeurtenissen die hooguit verbroken worden door andere gebeurtenissen. Een beetje als het kralensnoer dat dochter Eva vandaag voor mijn aangenaam verraste moeder maakte. In het ergste geval breekt het snoer maar de kralen blijven heel. Haal er een nieuw snoer doorheen en alles is weer bij het oude. Dat wil niet zeggen dat het geen moeite kost maar met wat hulp kan iedereen zijn of haar levens-ervaringen weer aan het snoer rijgen en verder gaan met genieten.

Genieten deden m'n zoon, zijn zusje en ik ook op het verjaarspartijtje in het park van een jongeman die nu vijf jaar op deze planeet verblijft. Hij bleek zeer verguld met het cadeautje dat wij voor hem hadden: een lekker zacht en groen Indiaas kussen.

De link van vandaag is naar een site die de draak steekt met Sarah Palin's mogelijke nominatie voor president in 2012. Er blijken fans te zijn die oprecht denken dat de mensen achter deze site Sarah hierin steunen. Humor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!