Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, mei 12, 2010

Blogspot

Natuurlijk, er gebeurt van alles in de wereld; Een enorme olievlek bedreigd miljoenen zeedieren, een vliegtuigongeluk kost het leven aan tientallen mensen, evenals een bomaanslag in Irak. Ook in Afghanistan en Sudan is het hommeles terwijl het nog steeds bijzonder weinig mensen kan schelen dat er nog steeds dagelijks zo'n 38.000 mensen wereldwijd gewoon sterven door een gebrek aan voedsel.

Zelf houd ik mij graag bezig met voedsel voor de geest. Lezen dus.

"Duel" van Joost Zwagerman was niet alleen het boekenweekgeschenk dit jaar maar was daarnaast voor mij boek nummer negen. Van dit jaar. In het verhaal is elke vergelijking met de perikelen rond het Stedelijk Musuem Amsterdam niet gebasseerd op louter toeval.

Dat waren ook mijn gesprekken met bekenden gisteren niet. Zo kwam buurvrouw Hetty op de thee en kwam ook vriend Pieter even langs. In de supermarkt sprak ik kort met een lokale pastor en onderweg naar huis heb ik nog staan babbelen met een vroegere schoolmoeder.

Vandaag heb ik vooral zitten babbelen met de moeder van m'n peetzoon die voor een dagje te gast was in de hoofdstad.

Van Roosnans ontving ik deze award en een daarbij behorende vraag: Noem 10 dingen waar je blij van wordt.













In willekeurige volgorde:
-Als m'n dochter fluistert "Papa, ik hou van jou"
-Als ik eindelijk weet hoe dat liedje heet dat al een tijdje in m'n hoofd zit
-Als een instantie positief reageert op een tik op de vingers die ik heb uitgedeeld
-Als ik m'n zoon hoor lachen
-Als een schurk (m/v) niet langer zijn of haar schurkenstreken kan uitvoeren
-De combinatie van mooi weer, een goed boek en een vrije middag
-Als ik een technisch probleem naar behoren heb opgelost, terwijl ik absoluut a-technisch ben
-Als ik inspiratie heb gevonden voor een vers "verhaaltje op vrijdag"
-Als ik tevreden mensen om mij heen heb
-Als ik iemand blij heb weten te maken

De award gaat naar twee andere bloggers, tezamen met de bijbehorende vraag. Morgen maak ik bekend wie dat zijn.

En over bloggers gesproken: Van een vaste lezeres heb ik begrepen dat zij vaak moeite ondervind bij het laden van deze pagina. Reageren schijnt al helemaal lastig te zijn. Zijn er nog meer mensen die daar moeite mee hebben hier en bij andere sites van blogspot?

10 opmerkingen:

  1. Blogspot laadt altijd langzaam om de één of andere vage reden, niet alleen die van jou. Sinds ik Firefox heb, is het probleem opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. sinds enige tijd ondervind ik hinder met reageren. Ging het vroeger vlekkeloos met mijn google account, nu moet ik drie keer bevestigen dat ik echt wil reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als er een vliegtuig neerstort is dat erg, heel erg.
    Als het Nederlanders betreft schijnt het erger te moeten zijn of zo.
    Tja, je kan je niet alles van de wereld aantrekken, dan zou je altijd aangepaste programering hebben. Maar toch, af en toe moet kunnen.

    Momenteel heb ik geen problemen met reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen problemen hoor! Gewoon een tevreden reactie die ook reaktie had kunnen heten als de spellingcorrectie het niet zou doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geen problemen tot nu toe. Laten we hopen dat het voor de anderen die wel problemen hebben rap opgelost is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reageren gaat op zicht vlekkenloos. Het is de energie saver die je er op hebt zitten die me het leven zuur maakt. Dat vind ik echt een onding, maar dat wist je denk ik al :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, het lukt me altijd wel om hier te komen en te reageren... wel heb je een 'grapje' aan het begin van je blog zitten... een soort van energie beveiliging... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb geen probleem, hij laad altijd snel en dat is altijd en reageren gaat dus ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schrijf ik net dat ik geen problemen heb met reageren, zie ik nu dus die reactie niet. ik heb het ook we;l eens eerder gehad, dat is waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee.. ik heb nooit moeite met reageren. Hier en ook op andere blogspot sites niet! Het werkt allemaal prima. Hoewel ik niets met 'blogger' heb, ben zelf een wordpress aanhanger.

    Oja.. Terrence, volgens mij ben jij van nature een blij en gelukkig mens. Je straalt het uit in ieder geval! Cu ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!