Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juni 23, 2010

Aardappelen

Vandaag had ik een nuttig gesprek met een bijzonder aardige dame over mijn eigen op te starten bedrijfje. Dat wordt hard werken de komende weken dus als U soms hier geen nieuw stukje aantreft dan weet U hoe dat komt...

Je mag zelf weten hoeveel uren je per week jezelf een hartverzakking werkt; je mag zelf weten hoeveel sigaretten per dag je rookt; Je mag zelf weten hoeveel flessen whiskey per week je leegzuipt. Je mag zelf weten of je 20.000 euro of meer wilt betalen om in je eentje een berg te beklimmen of de wereld rond te zeilen! Behalve als je "pas 14" bent, natuurlijk. Dan is het opeens gevaarlijker dan voor iemand van 24 of 84. In je eentje rond de wereld zeilen is nu eenmaal gevaarlijk, ongeacht je leeftijd.

Omgaan met Joran van der Sloot is zeer ongevaarlijk. Behalve als je een vrouw bent van tussen de 17 en 27. Dan kun je beter een goede levensverzekering hebben afgesloten. Toch houdt Joran stug vol dat andere mensen schuldig zijn en hij niet meer is dan een onschuldig slachtoffer. Ja, nog effe!

Straks vertellen ze ons nog dat er wielrenners zijn in de Tour de France die geen doping gebruiken, hebben gebruikt of zullen gebruiken! Ieder weldenkend mens weet dat het leveren van een goede prestatie in de Tour onmogelijk is zonder het gebruik van (al dan niet "natuurlijke") "hulpmiddelen".

Elke beroepsrenner die zegt dat-ie geen doping gebruikt is net zo onschuldig als Joran. Het begon al in de dagen dat een complete Tour minder dan 500 kilometer lang was, in tegenstelling tot de 3600 kilometer van heden ten dage. Peter Post zelf vertelde nog dat hij in 1965 zelf ook doping gebruikte. Met mijn excusus aan het adres van dat handjevol beroepsrenners dat van nature veel meer rode bloedlichaampjes in het lijf heeft zitten en daarom geen doping nodig heeft om hard trappend een berg op te rijden.

Op een dag zal het een uitdrukking zijn "Net zo onschuldig als Joran". Daarmee wordt dan aangegeven dat iemand overduidelijk schuldig is maar blijft liegen, ondanks alle bewijslast.

Er zijn al mensen stiekem bezig met onderzoek naar genetische manipulatie om de ultieme Joran sporter te creëren. Dat klinkt heel eng en gevaarlijk maar hoeft het zeker niet te zijn. Ik bedoel maar: als twee beroeps-atleten samen een kindje krijgen is de kans groot dat hij of zij aanleg voor atletiek zal hebben. Ook dat is genetische manipulatie. En zonder genetische manipulatie hadden we nu niet al die schattige hondjes en poesjes thuis. Of die lekker popcorn bij het voetballen kijken. Of die tomaten zonder rotte plekjes erop. Of die overheerlijke zoete aardappelen.

17 opmerkingen:

  1. iedereen kan zeggen wat die wil over Joran, zolang hij niet veroordeeld is is die slechts verdachte en geen dader.

    En kinderen zijn kinderen, tot ze 18 zijn, dan zijn het geen kinderen meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nobel idee ReneSmurf, zo zou het moeten zijn.

    Alles wijst zijn kant uit. Veroordeeld of niet, volgens mij staat wel als een paal boven water dat hij het heeft gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is de CIA die het doet, Joran is gewoon onschuldig tot de CIA zegt dat ze het niet waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch, als je de laatste berichten moet geloven is hij toch beet genomen door de FBI. Zelf vind ik het zelfde als Renesmurf. Je bent pas schldig als een rechter bij zijn verstand hem schuldig verklaarde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben het ook eens met Renesmurf.
    Iedereen (vooral de media) zorgt ervoor dat er al een vonnis geveld is alvorens de rechter één woord heeft kunnen zeggen.
    wat is de volgende stap : aan de schandpaal op de grote markt en vervolgens stenigen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iedereen mag denken wat hij wil. Maar voor mij is die meneer van der S. wel degelijk betrokken bij de dood van twee dames die onder zijn hoede waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. toch ben ik ervan overtuigd dat genetische manupilatie niet zonder risico's is!

    niemand weet wat de gevolgen op lange termijn gaan zijn voor de mens, van al dat gepruts met de genetische code van flora en fauna.

    wij moeten niet god willen spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Net als Curieuze zet ik mijn vraagtekens bij genetische manipulatie. Maar goed, de aardappelen en tomaten zijn lekker, nog wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens de regels van de rechtsstaat zijn ook Stalin, Hitler, Dzengis Khan, Osama Bin Laden, George Bush (allebei, Mao Ze Dong) en Shaka Zulu onschuldig. Geen van hen heeft ooit voor de rechtbank gestaan om schuldig verklaard te worden. Of geldt voor hen een uitzondering?

    Natuurlijk is genetische manipulatie eng. Maar feit is dat "wij" dat al millennia lang doen en het tot nog toe zelden fout is gegaan. Maar ja, het kán wél een keer fout gaan, natuurlijk. Aan de andere kant: zonder genetische manipulatie zou er veel meer hongersnood heersen. En misschien heeft God ons wel de mogelijkheid en de kracht gegeven in te grijpen in Zijn Grote Plan? Wie het weet mag het zeggen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En wat moet een mens zonder popcorn?!

    En zo meteen heb je olympische spelen met twee categorieen, "gewoon" en "bionisch" (met genetische manipulatie en robotische onderdelen)

    Op dit soort momenten zou ik graag een jaar of honderd in de toekomst kunnen kijken (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekkere aardappelen?
    Ik heb deze week een paar aardperen uit mijn tuin geoogst.
    Ook rauw erg lekker met een snufje zout.
    En helemaal zonder genetische manipulatie.
    Smakelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat spannend je eigen bedrijfje op te starten :D Succes daarmee!

    De rest, ja... idd... geen commentaar verder eigenlijk.

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem10:57

    tja Joran alles wijst inderdaad zijn kant uit maar ze moeten het nog wel bewijzen.

    ctje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Renesmurf zegt het, ik sluit mij erbij aan. Ook al wijst alles in zijn richting, het past ook wel weer allemaal zo mooi inelkaar dat op zich is ook weer verdacht, dat met die FBI enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mensen, tomaten of aardappels... alles heeft wel ergens een rot plekje..de / het één wat meer dan de ander.. dat misschien weer wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Anoniem00:37

    Ik heb zelf t idee dat Joran gewoon ziek is. Echt ziek helaas dat anderen daar dan voor moeten boeten is feitelijk weerzinwekkend! Dat dan weer wel!
    Genetische manipulatie, waarom kunnen mijn kinderen dan niet waanzinnig goed dansen en zijn ze niet briljant slim? (dat slimme is overigens van vaders kant hoor! haha)

    Mijn hemel een eigen bedrijfje? Weet je het wel zeker? Dat is heftig hoor!! Maar ook heel leuk!! Ik hoop snel te lezen hoe het gaat, maar voor nu geniet van het zonnetje en het weekeind!!
    Groetjes Silly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Anoniem10:44

    Raar verhaal weer over Joran, nog gekker werd het na het 'in de val gelokt' FBI bericht.
    Geen idee wat ik er allemaal van moet denken, hij heeft zoals iedereen recht op een eerlijk proces, ben wel benieuwd wat voor gekke feiten er nog meer boven water komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!