Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juni 04, 2010

Vriend (Een verhaaltje)

"Ik ben overtijd" vertelde zij hem aan de telefoon. "Oeps!" dacht hij, licht paniekerig. Om zich te herpakken in zorgzaam-modus:"Mocht het zover komen dan heb ik graag dat je het kind houdt en zal ik m'n best doen een goede vader te zijn. Maar welke beslissing je ook neemt, ik sta acht...""Allemaal heel mooi", onderbrak zij hem bruut "maar weet jij hoe ik het mijn vriendin moet vertellen?"

"Oeps!" dacht hij, licht paniekerig, inmiddels voor de tweede keer die avond. Hij wist niet meer wat te zeggen en vertelde haar dat. Duidelijk teleurgesteld beëindigde zij al spoedig het telefoongesprek, hem met vele vragen achterlatend.

De laatste keer dat hij over haar hoorde bleek zij inmiddels als man door het leven te gaan en hij huiverde lichtjes bij de gedachte dat er wellicht ergens in het land een meneer rondliep die de moeder van één zijner kinderen kon zijn...

De dag na het bewuste telefoongesprek nam hij zich voor dames met wie hij op het punt stond de wederzijdse genegenheid om te zetten in een ietwat zweterige fysieke activiteit te vragen of zij al dan niet voorzien zijn van een partner. Waar voorheen de vraag volstond:"Heb jij een vriend?"

13 opmerkingen:

  1. Tegenwoordig is dat de beste vraag inderdaad...
    En daar, daar ben ik onwijs blij mee!
    Iedereen is zoals hij is. :-)

    Maar overtijd.. Pff die zorgen, die wil ik op dit moment nog niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tsja, het kan verkeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vragen staat vrij. En verbergen lijkt soms onmogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij was het toch een mooi iets om anderhalf jaar geleden te horen.

    Love as always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, partner is teegnwoordig een betere woord keus. Alles kan teegnwoordig, en waarom ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap geschreven! Ik moest ook wel een beetje lachen. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. * oeps *

    ja nieuwe tijden, nieuwe ontwikkelingen, lastig?

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een omgebouwde vrouw met een dikke buik is weer eens wat anders:). Ik had een tijd een vriendin die zich de opmerkingen van har vriend aantrok waardoor ze haar borsten weer liet afzetten waar ze net zo haar best op had gedaan dmv hormooninjecties..zo tragisch kan het zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ROFLOL, hoe kom je erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem12:18

    Een echt "het zal je maar gebeuren" verhaaltje ;)

    Automatisch ervan uitgaan dat het vrouwtje een mannetje heeft of andersom is niet meer van deze tijd en gelukkig maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. en dan maar roepen dat alles ingewikkeld is tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toch ook wel lachen, om met een andere man een kind te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wahahahaha... sorry hoor.... *hik*

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!