Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, augustus 23, 2010

Artiest

Vandaag een vriend geholpen met het installeren van zijn nieuwe computer en de lunch genoten bij m'n moeder. Moet nog wel even bijkomen van het feestje zaterdag. Ooit -toen ik nog jong was- had ik voldoende aan zes uurtjes slaap na een feestje om mij de volgende dag weer fit te voelen. Maar die tijden zijn voorbij...

De tijden dat de Nederlander vrijwel onbeperkt geld kon uitgeven zijn ook voorbij. De laatste jaren is de koopkracht behoorlijk gedaald en voorlopig is er uitsluitend een dalende lijn te bespeuren. Nog even en er valt geen geld meer te halen bij de burger. Een eventuele nieuwe regering zal dan een andere melkkoe moeten zien te vinden.

Ook de commercie ziet de burger vooral als melkkoe en poogt ons producten aan te smeren die wij absoluut niet nodig hebben. Speciale shampoos tegen een jeukende hoofdhuid bijvoorbeeld. Of een middel dat eelt op de voeten snel doet verdwijnen.

Wat men vergeet te zeggen in de reclames is dat onze voeten eelt nodig hebben om onze arme voeten te beschermen tegen al wat op ons pad komt. Hoge hakken bijvoorbeeld. En Spaanse kiezelstranden.

Kiezelstranden vindt U niet in onderstaande videoclip van Gavin Friday and the Man Seezer met "Apologia". Inderdaad, dit is het nummer dat ik een paar dagen geleden in mijn hoofd had en waarvoor ik hier een oproep deed met betrekking tot de titel en de artiest.




8 opmerkingen:

  1. Tijden veranderen, inzichten veranderen, maar over het algemeen blijft de mensheid wat dommig, en we kunnen niet anders dan er maar zo goed als mogelijk mee omgaan.
    De wereld zal nooit helemaal verbetert zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch gaan gadgets zoals een iPhone4 of een iPad, welke toch echt niet goedkoop te noemen zijn, als warme broodjes over de toonbank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch is het vreemd hoe sommige mensen met geld omgaan. Terwijl er niets is zeggen ze.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welke software ging op die PC? Het bekende beestje software?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem23:47

    misschien moet de nieuwe regering zichzelf es uitmelken???
    Ctje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha ja eelt, dat juist gevormd wordt dankzij de ondergrond, iemand die het amper heeft moet je je vraagtekens bij zetten misschien ;-)

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dit nummer kende ik dus wel. Eelt hebben we zeker nodig. Zelfs een beetje op de ziel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem10:54

    Wat Redstar zegt... zelfs op je ziel.

    Geen schoenen met hakken voor mij, dus geen last van dat beetje eelt, is zelfs wel prettig op het strand.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!