Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, augustus 13, 2010

Hardop (Een verhaaltje)

Niemand wist wat haar ertoe bewogen had maar iedereen wist van de pijn in haar hart.

Haar smetteloze ziel had een schaduw geworpen op die van iedereen die haar ooit in de ogen had gekeken.

Wie haar maar een beetje kende wist dat haar uitbundigheid niet meer was dan een vermomming voor haar wanhoop.

Slechts weinigen waren verbaasd over haar daad en hoewel niemand wilde dat het gebeurd was vroegen de meesten zich af waarom het zo lang had geduurd.

Sommigen deden dat zelfs hardop.

13 opmerkingen:

  1. Oef...een verhaal dat me aan het hart gaat. Alleen is de hoofdpersoon in 'mijn' verhaal een hij ipv een zij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oordelen is vaak makkelijker dan een helpende hand toesteken als het nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een short story.
    Komen er nog meer delen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo lopen er heel wat mensen rond, die, als ze geholpen werden, weer verder konden gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is heel droevig. Ik hoop niet dat het over iemand gaat die je na staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zal het nog een keer lezen, het is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haar daad,en smetteloos zijn,das toch knap,op zich.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo lopen er velen rond.
    en moest iedereen eens een hand uitsteken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een zeer heftige spiegel geef jij mij hier, gelukkig ben ik er nog...

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Bertie: Elke vrijdag publiceer ik een kort verhaal. Of bijna elke vrijdag dan want soms ben ik een paar dagen het land uit. Of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Esther: Het betreft idd een bekende van mij, al gebeurde het jaren geleden. Het heeft wel indruk gemaakt.

    @Morgaine: Meer mensen zouden jouw voorbeeld mogen volgen! Hoe ben jij "ontsnapt"?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, ik was hier al eerder, maar ik ben nog niet gewend.
    Web-streepje-log is zoveel simpeler. (Voor mij dan)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!