Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, augustus 20, 2010

Nog niet (Een verhaaltje)

Zou iedereen de sterren zien zoals zij die zag? Zouden anderen de vreugde die zij ervoer op een ander manier ervaren? Zij streelde het wezen dat naast haar lag en probeerde zich bewust te zijn van haar geluk. Zij wist dat het niet voor eeuwig zou zijn maar wat is tijd voor wie gelukkig is? En zo droomde zij verder... In zijn dromen had hij samen met haar de wereld gered, een oorlog en een nucleaire ramp overleefd en ooit stond hij samen met haar aan de wieg van een nieuw begin voor de mensheid. Hij wist dat hij haar ooit in het echt zou tegenkomen en zo geschiedde. In zijn dromen was zij blond en hier zat hij naast een brunette. Maar zij was't. Zij wisselden blikken en woorden maar nooit meer dan dat. Nog niet.

10 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven man!
    Ik zie de sterren altijd op een andere manier als anderen. DUs ook als haar. Ik hoop dat die twee gelukkig worden!

    Goed w-end!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Huh...Ik was helemaal in de mood van naast elkaar liggen en hem strelen maar dat was niet zo in zijn beleving alleen in haar beleving, ah, ik weet het, het wezen dat naast haar lag, was de kat...ofzo.

    Pfff, geweldig verhaal. Wat een spanning, goede opbouw, mooi te visualiseren met beelden..Goed weekend, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat niet is, kan nog komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar kun je als mens zomaar van zuchten... omdat het mooi is, omdat het een wens is, omdat... omdat het gewoon omdat is...

    Blijf de sterren tellen, maar blijf vooral wensen.

    Zonder wensen is het leven namelijk half zo mooi.

    Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dromers, ze maken de wereld mooier maar het duurt zo kort.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nu ga ik verder dromen....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Iedereen ervaart alles anders!
    Zelfs de haarkleus is niet van belang om iemand te herkennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je beschrijft onze ontmoeting, het gedicht wat je las bij mij, dat schreef en stuurde hij mij nog voor onze ontmoeting een feit was... dat deze zou komen was in de sterren geschreven en dan lees ik dit prachtige stuk...

    het is net of ik ons terug lees...

    nog niet.... maar ondertussen een feit!

    Prachtig!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Morgaine: En zo is alles en iedereen in het universum emt elkaar verbonden...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!