Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, augustus 09, 2010

A-Teamologie

Op het schoolbord in het toilet staat sinds vanmiddag in kleine-meisjes-handschrift "Ferdinand en papa zijn lief"...:-))

Vanmorgen haalden m'n zoon en ik de zusjes op om vervolgens met hen te gaan lunchen in de stad, verstoppertje te spelen in de tuin en te koken. In de tuin sprak ik met buurvrouw Hetty terwijl wij in de supermarkt nog buurvrouw Winonah tegenkwam en op straat buuvrouw Rinie.

Heb helaas nog wel veel last van mijn heup maar verder voel ik mij beter dan gisteren.

Gisteren schreef ik ondermeer over het systeem van uithuwelijken. Mensen denken vaak dat vooral vrouwen daar onder lijden. Misschien omdat ze het zich niet voor kunnen stellen hoe het is om niet te kunnen kiezen. De vrouwen in kwestie denken daar vaak (maar vaak ook niet) heel anders over.

Zoals de (vrouwelijke) lezers zullen weten kost het uitzoeken (en houden) van een partner ontzettend veel tijd, pijn en moeite. Veel dames in landen als India en Pakistan blijft al die ellende bespaart. Zij kunnen zich dus richten op die dingen in het leven die écht leuk zijn: shoppen met hun vriendinnen, soaps kijken, een studie volgen...

Wij denken ook dat in die landen homosexualiteit onderdrukt wordt omdat die "afwijking" daar bij wet verboden is. Maar homo-zijn is daar juist al sinds mensenheugnis toegestaan. Het waren de Engelse overheersers indertijd die vonden dat het sexueel aangetrokken zijn door mensen van hetzelfde geslacht een abominatie is.

Sowieso vindt men in veel culturen het hebben van sex met een sekse-genoot volkomen acceptabel; Als een vrouw zoent met een vrouw of een man met een man dan is dat veelal niets meer dan een uiting van genegenheid.

Iemand trouwens enig idee waar het woord "genegenheid" vandaan komt?

U bent hoogstwaarschijnlijk bekend met het begrip etymologie; De wetenschap die de herkomst van woorden onderzoekt.

Zelfs bedacht ik onlangs een term om de herkomst van bepaalde gedachte-kronkels te omschrijven. Het gaat om gedachtes als: "Oorlog is de enige juiste weg naar vrede"; "Geweld kan alleen met geweld worden bestreden"; "Iedereen die tegen vrede is sla ik helemaal in elkaar" en bijvoorbeeld:"Als je van je kinderen houdt dan spaar je de roede niet." Het woord om dit soort misvattingen te benoemen is vanaf nu A-Teamologie.

De link van vandaag verwijst naar mijn meest recente correspondentie met Albert Heijn. Leest ende verbaast U!

9 opmerkingen:

  1. Waar ik vandaan kom is het heel normaal als mannen elkaar omhelzen en een kus geven als groet. Niets abnormaals voor mij. Vrouwen die tongzoenen zijn lekker natuurlijk, en mijn zoon is er woensdag toch ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me bij Redstar aan, er moet meer gekust worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreemd dat het hier in Nederland zo bekrompen is. Een goede vriend moet je kunnen begroeten. Of het nou een vrouwelijke of mannelijke vriend is. Juist daar moet geen verschil in zijn. Maar ja.. nederland is bekrompener dan ze zelf toegeven.

    Love as Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er dankzij een zeer leuk en goed boek achter gekomen dat huwelijken die gearrangeerd zijn vaak beter slagen dan de huwelijken die uit vrije liefde worden gesloten.

    Gearrangeerd brengt ook een soort rust mee, je settelt je, men weet wat je van verwacht wordt en ja... dit blijkt nog steeds ze te zijn.

    De rest is bij ons ook heel normaal overigens, het omhelzen van mannen en mannen maar ook vrouwen naar vrouwen :D

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beter dat, dan een pop aan een strop.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk, dat zijn teksten op een schoolbord waar je vrolijk van wordt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mensen zijn in staat om van andere mensen te houden. Sexuele geaardheid is in dat opzicht een beperking.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat Morgaine zegt heb ik ook al eens gehoord of ergens gelezen (op een blog??), maar waar weet ik niet meer. Het is een onderwerp dat tot nadenken stemt. Helaas ken ik niemand die verplicht is uitgehuwelijkt, dus ik kan het niet navragen. De tekst op het schoolbord is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem18:24

    Je hoort in de media vooral de nare verhalen over uithuwelijken, blijkbaar is er ook een andere kant en gelukkig maar.

    Kussen als begroeting is niks geks aan, zelf doe ik het niet zo snel, ligt er ook aan wie het is natuurlijk *grinn*

    Lief die tekst op het schoolbord :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!