Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, augustus 24, 2010

Volle maan

Mijn zoon heeft gekookt vandaag (een eenvoudige docht voedzame pasta-schotel) en zijn moeder belde ons zomaar geheel en al spontaan! Mensen die ons persoonlijk kennen weten wat dat voor ons betekent.

Bij de sigarenman vandaag was er een vrouw die vroeg om een strippenkaart. Uit macht der gewoonte graaide de verkoper in het betreffende vakje onder de toonbank om pas seconden later te beseffen dat in Amsterdam het einde van dit vervoersbewijs kwam op 1 juli jongstleden.

Volgens mensen die het kunnen weten vergeet "maar 2 procent" van de passagiers om uit te checken met hun kaart. Zij zijn dus vier euro voor een tram- of busritje kwijt. Persoonlijk vind ik het toch wel vrij veel: één op de 50 mensen bij wie het mis gaat. (Leuk, dat goochelen met percentages!)

Binnen de Katholieke kerk blijkt nu meer mis dan wij al dachten; De Ierse priester Jim Chesney bleek het brein achter een bom-aanslag in 1972 (lang geleden, ik weet het maar is zwaar komkommertijd in nieuwsland) en zijn bazen wilden dat feit maar al te graag in de doofpot houden.

Is het echt zo erg gesteld met de Katholieke kerk of is er een wereldwijd complot gaande om de kerk zwart te maken?

Vaste lezers zullen weten dat ik niet geloof in complot-theorieën maar des te meer in complotten.

Tijdens een vergadering vanmorgen zaten wij complotten te smeden die er toe moeten bijdragen dat het snel allemaal goed komt met de goede doelen-stichting die ik samen met een buurvrouw heb opgericht.

In bed vannacht richtte ik mij ook op. Meerdere malen zelfs. Kon gewoon niet slapen. Pijn in mijn heup en druk op het hoofd.

Zou het te maken kunnen hebben met de volle maan?

14 opmerkingen:

  1. Voor zover ik kan nagaan zijn er altijd wel zaken in die kerk geweest zoals inquisitie en zo, die helemaal niets met het geloof te maken hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volle maan...weerwolf-trekjes??

    tja, complotten, soms verzinnen mensen de meest bizarre complotten..en soms zijn ze nog waar ook. Niks zo gek of het is wel eens gebeurd?

    succes met de goede doelen!!!!
    grtz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem22:52

    Ik had vannacht precies hetzelfde. Iedere maand een paar nachten met de ogen wijd open. Toch eens op letten of dat samenvalt met de volle maan. En natuurlijk hopen dat het vannacht beter gaat ;-)
    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het verbaasd me niets dat de RK Kerk in Ireland banden had ( en heeft) met het Óglaigh na hÉireann, ofwel de IRA. Net zo als met de Sinn Féin.

    En het is een feit dat de RK Kerk komplotten voor hun eigenbelang bedenkt. Niet hun criticasters.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. is dat een complot-theorie, die volle maan theorie van je? ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Koken is een vak, dat laat ik graag aan anderen over.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, want Volle maan is het wel vaker. Maar evengoed zijn de theorien er ook vaker.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem00:36

    Ik las het elders al vandaag, volle maan, complot-theorie of niet, ik lag de halve nacht wakker :(

    Met die OV-kaart vraag ik me af hoe dat straks met toeristen moet als je niet meer kunt betalen in de bus hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had al wat opgevangen ergens daarover. DIe priester heb ik het dan over.
    De OV wantoestanden met vergeten uit te checken had ik weer wel gelezen. Het is idd een hoog percentage.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb jezelf lief en de pijn zal gaan.

    Echt, heus waar, de maan kan het versterken, ja echt wel!

    En wat betreft de OV chip, ja dat hoorde ik enige tijd geleden al op AT5, dat ze er heel wat geld per maand aan over houden zonder dat mensen het terug gaan vragen maar dat is ook een crime, het geld terug halen :S

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nagels knippen, oortjes terug duwen en vacht afscheren ;-) nOg een paar nachten en de volle maan is weer weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Balen van die heup..de reactie van Jetje is wel grappig.
    Hier werkt het ov gelukkig nog gewoon met strippenkaarten, of met contant geld, nog handiger, waarbij de buschauffeur dan altijd zegt: ach, laat maar, ga maar zitten. Tja, de provincie hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leven wij toch rustig in ons dorpje.
    Openbaar vervoer=één buslijn, over de Roomse vreselijkheden horen we weinig.
    Maar lekker koken, daar weten we alles van. Je zoon mag het hier ook eens proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. misschie oude paters die last hebben van de volle maan en dan maar complotteren ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!