Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, september 06, 2010

Vrije wil

"Pimp je Brein" van Thijs Hannaart is boek nummer 17 van dit jaar en is een verzameling tips om je brein een "boost" te geven. Zorg voor voldoende slaap, ga niet op het laatste moment blokken voor een examen, drink groene thee en nog zo wat.

Wie een beetje oplet ziet soortgelijke tips ook wel voorbijkomen in tijdschriften en op TV.

Vandaag in de supermarkt zag ik ook weer een paar van die bladen liggen. Welnu, heel gediciplineerd heb ik die netjes links laten liggen...

In de rij voor de kassa raakte ik in gesprek met een faun. Nou ja, iemand die afgelopen zaterdag op Valtifest ondermeer een faun speelde.

(Hieronder overigens een paar foto's van dat festival op het Amsterdamse NDSM-terrein.)

En over het spelen van een rol gesproken:

Het schijnt dat Joran van der Sloot weer op de buis was. Naar deze ras-leugenaar luisteren is inmiddels net zo spannend als het kijken naar films als "Titanic" en "Pearl Harbor": Je weet al hoe het afloopt maar op een of andere manier blijf je toch geïntrigeerd.

Als een pijnlijke kies waar je maar aan blijft voelen. Of het kijken naar je teennagel die dreigt los te komen nadat je je teen gestoten hebt. Enfin, U krijgt het beeld.

In elk geval kun je ervoor kiezen een leven te lijden zonder Joran van der Sloot daarin; Gewoon niet kijken als hij op TV is en geen bladen kopen waar zijn leugens in staan. Je hebt het zelf in de hand. Zoals zelfs Joran zijn toekomst in de hand heeft, ook al staat die -wat de rechters betreft- voorlopig vast.

En zo is dat eigenlijk ook: Je toekomst staat vast maar wordt bepaald door je eigen vrije wil.





11 opmerkingen:

  1. je eigen vrije wil moet wel de kans hebben zijn dingetje te doen. Hier in Vl en NL gaat dat idd, maar elders waar tyrannen en religie de scepter zwaaien is dit wishfull thinking.

    Mooie foto's. ziet er leuke boel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Suske: Toch zijn er mensen die alles op alles zetten om de dictators te verjagen of anders het land te ontvluchten. Maar inderdaad: het leven in eigen hand nemen kost hen veel meer moeite dan het ons kost.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joran kan me dus totaal niet boeien. En ik kijk zo weinig tv, als ik al kijk, dan zeker niet naar hem :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja... ik ben benieuwd om daar ooit nog een keer de waarheid boven tafel komt. Tot die tijd wacht ik wel.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar ik doe zo graag de dingen erbij die minder goed zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Joran is een kijkcijferkanon, al zegt die niks, als die op tv is smullen de mensen.

    Dat zegt vast ook wat over die mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vreselijk, die programma's met Joran erin. Enge man, dat ten eerste, maar het is ook wel een opgeklopt sensatieverhaal hoor. Brrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alle leuke dingen geven je leven een boost.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's vh feest. Jij staat er ook weer mooi bij.
    Personen/dingen waar je niks mee te maken wilt hebben kan je beter negeren. Geen energie erin. Ik noem ze dus maar niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. je leven heb je zelf in handen!

    jij maakt er wel een heus avontuur van, terrebel, als ik mag afgaan op je foto's! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo waar, ik heb het dus niet gezien maar werd wel gek van de aankondigingen die heel de dag door en door draaiden, pffffffff

    Heb heerlijk een film zitten kijken over Merlin and his Apprentence ofzoiets...

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!