Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, december 23, 2010

Feestdagen!

Dit stukje typ ik vanaf de computer van m'n moeder. Door een miscommunicatie tussen onze oude en nieuwe provider zitten wij namelijk sinds vanmorgen zonder internet én zonder vaste telefoon...

Een mens zou er bijna chagrijnig van worden...;-)

Vanmorgen waren de Ferman en ik even bij een vriend langs om hem te laten kijken naar onze kapotte harde schijven. Eerst was de interne ermee opgehouden na eerst een rammelend geluid te hebben voortgebracht. Toen-ie terugkwam van reparatie met een nieuwe harde schijf erin dacht ik even de backup terug te plaatsen vanaf de externe harde schijf maar ook die was zomaar opeens gaan handjes schudden met Elvis...

Er is hoop dat van beide schijven het grootste deel van de data gered kan worden. Helaas gaat dat wel geld kosten maar waarschijnlijk niet meer dan een paar honderd euro.

Nog even sparen dus. Wat lastig wordt na het foutje van twee dames van het DWI die per abuis de omzet van mijn bedrijfje als winst hebben beschouwd en daarom teveel hebben ingehouden van mijn aanvullende uitkering. Is ook lastig, al dat rekenen. Zeker als je blijkbaar nooit geleerd hebt wat het verschil is tussen omzet en winst. En dan wordt ook nog van je verwacht dat je de klant terugbelt nadat die pas acht keer (En dat is niet overdreven. Goed, beide dames heb ik via hun collegae vier keer verzocht mij terug te bellen. En ja, men heeft ook mijn mobiele nummer) een terugbelnotitie heeft laten opstellen!

Ja zeg, zit je op kantoor en dan moet je nog werken ook! Het moet niet veel gekker worden...:-(

Intussen had de wasmachine het begeven maar na een tip van diezelfde vriend die onze harde schijven bekeek werd-ie vlot gerepareerd door mijn nieuwe pijntherapeut die woensdag een hulpstuk kwam afgeven dat zal helpen zonder pijn in mijn versleten heup het nieuwe jaar in te gaan.

Gisteren gezellig met de gitaren zitten jammen samen met buurvrouw Winonah en vanmiddag met Superfer bij zijn natuurlijke moeder langsgeweest in de instelling waar zij tegenwoordig verblijft. Hoorden daar dat in de paar jaar dat zij daar nu al zit zowel haar vader alsook haar broer nog niet zijn langsgeweest.

Ach, zij zullen het wel "te druk" hebben met hun leven om zich te bekommeren om dat van hun dochter, respectievelijk zus. Met name haar vader is als "echte Katholieke Christen" veel te druk met bidden en naar de kerk gaan. En eerlijk is eerlijk: twee hele halte's met de metro moeten reizen om je dochter op te zoeken in een psychiatrische instelling is zelfs voor een ware Christen veel te veel gevraagd.

Oef, word ik daar zowaar ietwat sarcastisch. Mijn excuses, waarde lezers, maar soms kan ik het gewoon niet laten. Net zomin als af en toe even de knuppel in het hoenderhok te werpen of advocaat van de duivel te spelen, zoals in het stukje van gisteren.

Maar ja, genuanceerde opmerkingen lokken zelden tegenreacties uit en worden vaak niet gezien als uitnodiging tot zelfstandig nadenken.

Misschien ging ook de provider nadenken die ik belde vanwege het afsluiten van ons modem. De dame aan de (mobiele!) telefoon zei nog iets als:"Misschien ging het wel vanwege de Kerst mis."

(Leuk is die, niet? ..."Vanwege de kerst mis"...kerst...mis...kerstmis...Afijn, ik vond'm wel grappig.)


Dat het U allen en uw geliefden wel moge bekomen, de komende feestdagen!

13 opmerkingen:

  1. jullie ook: hele fijne feestdagen en een mooi, warm en liefdevol 2011 (met wat minder bureaucratische tegenslagen!)!

    grtz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt het niet weten te redden met mijn advies? Lijkt me erg onwaarschijnlijk eigenlijk. Ik wens je er in ieder geval sterkte mee!
    Providers zijn ondingen. Ik stap maar niet over denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het sarcasme leest wel lekker moet ik zeggen, en weer helemaal raak

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor jou ook een paar hele fijne dagen, ondanks de tegenslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte met de tegenslagen!
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks alle pech , wens t Ollie toch je heel fijne dagen die komen , Ollie had op "pictures of the year deel drie" speciaal voor jou en Redstar als grapje een consoletje gezet !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoor het ook van klanten weleens dat ze vinden dat ik op sommige producten veel verdien omdat het duur is. Blijkbaar denken die mensen dat ik het spul niet hoef in te kopen, maar alles gratis krijg geleverd. Dat van die zus/dochter bezoeken vind ik nog wel heel erg. Dat is echt een lange tijd.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gek*t zeg. Dat je daar sarcastisch van gaat schrijven kan ik me goed voorstellen.
    Toch: fijne feestdagen!
    Je weet: vrede op aarde en in de mensen een welbehagen :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Overstappen was nog nooit zo leuk... nou, dat wordt dan 3 januari...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is net of je wel altijd pech hebt, hoe harder je schreeuwt des te meer pech.
    Er gaat vaak iets mis, en bij jou bijna standaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat was veel tegenslag zo te lezen de afgelopen dagen. Ondanks dat fijne dagen gewenst, of je kerst viert of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hahahahaha ja dat is humor, vanwege de Kerst mis...... LOL en het vorige stukje heb ik nog niet eens gelezen, ga ik zo even doen :P

    ennuh, ik wens je toch, ondanks al die mis communicatie hele fijne dagen toe!

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem11:41

    Beste dagen. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!