Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juli 08, 2011

Stil (Een verhaaltje)

M'n tweede verzamelbundel is nu al verkrijgbaar. Ook als e-book. Zie de schaamteloze reclame-uiting hierboven. Over een paar weken ook rechtstreeks via mij te bestellen voor wie een gesigneerd exemplaar wil. En later zelfs via Amazon. Een recensie van de vorige bundel vindt u hier.
Morgen ga ik naar Duitsland om te werken op een festival. Volgende week vrijdag dus waarschijnlijk geen verhaaltje...maar nu wél! Voor wie nog gaat: fijne vakantie en hoe dan ook allen een fijn weekend gewenst.
================
Het was gewoon gezellig. De muziek was wel aardig, de wijn een beetje te zuur en het bier een beetje aangelengd. Maar zij was er. Voor hem reden genoeg er ook te zijn. De plaatjes werden gedraaid door haar ex maar de situatie was vredig en er heerste zelfs harmonie. Totdat de DJ (met opzet?) "hun" liedje draaide. Beiden stonden met een ander te kletsen maar bij de eerste tonen van het nummer draaiden zij de hoofden naar elkaar, gaven hun glazen af aan wie toevallig zijn of haar hand uitstak om te voorkomen dat het glas zou vallen en keken elkaar diep in de ogen. Totaal gefixeerd liepen zij op elkaar af en kwamen midden op de dansvloer bij elkaar. Als vanzelf hadden de andere dansers ruimte gemaakt voor dit stel en het leek wel alsof één enkel spotje dit deel van de wereld verlichtte en de rest van het universum in duister gehuld hield. Met hier en daar een eenzame kaarsvlam. Hij greep haar bij de heup. Iets te laag. Zij greep zijn vrije hand. Iets te stevig. Zij begonnen te dansen. Vergaten dat zij niet thuis waren. Het publiek was ademloos en de tijd stond stil.

14 opmerkingen:

  1. Het mooiste is natuurlijk als de dj van te voren ingeseind is.
    En dat ze dan net samen dansen, dat dan dat nummer komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi stukje, kan voorkomen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben helemaal mee ..

    fijn weekend, terrebel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet of ik wel op dat feestje was gebleven, waarschijnlijk had ik haar meegenomen naar elders.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als de tijd op zo'n moment stil staat, hangt er de juiste sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En fijne werkvakantie! Ik zou het bijna vergeten te zeggen. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wil/Zizy20:00

    Die twee moeten wel een magische uitstraling hebben gehad op dat moment.... Wat zou iik dat ook graag weer eens voelen zo....ze keken elkaar aan en werden als een magneet naar elkaargetrokken mmmm ;-)

    Succes met je werkweek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. http://www.youtube.com/watch?v=WpmILPAcRQo&feature=related

    oooooooooooooooooh ik moet méteen aan dirty dancing denken :-)

    rómatisch terrebel:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grappig, dat hadden mijn ex en ik ook altijd met ons liedje. Maakte niet uit waar de ander zich in de zaal begaf. Zucht...vroegah....hahahaha.

    Succes in Duitsland!!!

    Grtz

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem15:27

    wat goed weer boekje. top hoor. :)
    ctje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf hoor, je eigen verhalenbundel. Ziet er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat muziek al niet kan doen met mensen....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Top, niet dat ik hem zal kopen. Het meeste is vast een herhaling van je blog...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!