Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, januari 09, 2012

Drugs

Gisteren lekker lui liggen genieten van het EK schaatsenrijden op de lange baan. Eventjes was ik verbaasd toen ik de commentator hoorde beweren dat Sven Kramer 'ongenaakbaar' was. Terwijl er even later een hartelijk interview werd afgegeven door de jongeman die net daarvoor voor de vijfde keer Europees kampioen was geworden. Ik vond hem helegaar niet afstandelijk. Dat is namelijk wat 'ongenaakbaar' in wezen betekent. Zelf zou ik gekozen hebben voor 'onbereikbaar', 'onnavolgbaar' of desnoods 'da bomb'. Maar ongenaakbaar? Neen, dat is Sven Kramer geenszins. Komt de huidige taalverarming voort uit luiheid, een slecht onderwijs-systeem of is er meer aan de hand?

Het was helaas niet alleen maar luiheid dat mij op de rug hield maar ook een tijdelijk zwakke gezondheid. Tegen mijn gewoonte in heb ik uiteindelijk maar een paracetamol genomen. Drugs dus eigenlijk...

Drugs zijn slecht. Toch? Miljarden euro's worden besteed aan het bestrijden van de handel in en het gebruik van het spul. Uiteraard hebben we het dan niet over legale drugs zoals tranquilizers, anti-depressiva (één op vier Amerikanen krijgt na een bezoekje aan de huisarts een recept voor anti-depressiva mee!), pijnstillers, slaapmiddelen of alcohol maar over cocaïne en heroïne en zelfs wiet. Maar hoeveel mensen zouden weten dat speed is ontwikkeld door medici die betrokken zijn bij het leger van een zekere grootmacht? De pilletjes waren met name bedoeld voor luchtmacht-piloten. Om alert te blijven en langer wakker te zijn. De produktie van heroïne in Afghanistan is sinds de inval van de Amerikanen vertienvoudigd en weet u hoeveel geld de Amerikaanse overheid uitgeeft aan het bestrijden van cocaïne-handel en -gebruik op Wallstreet? Dat kan ik u tot op de cent nauwkeurig vertellen: dat is een bedrag van exact 0,00 dollar.

De conclusie is natuurlijk dat het de overheid geen [Censuur] kan schelen hoeveel mensen coke snuiven of hoe slecht dat eigenlijk is. Sterker nog: er wordt miljarden verdiend aan de handel in pillen en poeders en bovendien kun je er massa's mensen tegelijk mee onder contrôle houden. Erg handig dus, die drugs.

11 opmerkingen:

  1. Ze besteden anders ook veel geld aan de drugsbestrijding, maar dan vast aan andere zaken dan van die nul dollar.

    Ze moeten dat gewoon vrijgeven, en dan gereguleerd, mensen aan hun lot overlaten komt nooit wat goeds van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb er niets van gezien, ik kan die man in die trui al niet aanzien. Nee, dan maar lekker wordfeud spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, de war on drugs mag ook wel wat duiten kosten. Beter stoppen ze dat geld in wat anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is af en toe wat verbeten, maar dat is omdat hij wil winnen, de beste wil zijn. En... ik kan hem geen ongelijk geven. Als je toch het talent hebt als hij heeft. Ik kan er alleen maar waardering voor hebben.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lang geleden stond er een heuze cocainefabriek in Amsterdam. Legaal. Drugs en z,n illegale status zijn tijdsgebonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben ook tegen mediciatie, de dokters schrijven maar voor, vooral voor oudjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Enkel medicatie indien nodig ! Anders nooit !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gezien: knap opgemerkt en al even knap geschreven Terrebel! We zijn maar al te blij met onze drugs, zeker als we ziek zijn (en anders gewoon om ons wat beter te voelen hihi).
    Hopelijk voel jij je nu al wat beter, en is de pijnstiller niet meer nodig. Verzorg je goed jongen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sportverslaggevers zijn nou eenmaal geen taalkundigen moet je maar denken en dat zal nog véél erger worden met het huidige onderwijs .
    Drugs hebb je voor een groot deel zélf in de hand , ook de zooi die artsen je voorschrijven .Ik las ooit een uitspraak die ik wel wil onderschrijven !
    "De meeste mensen genezen "ondanks" de bemoeienis van een arts .
    Natuurlijk kun je soms niet buiten artsen maar in de veel gevallen richt een arts eerder schade aan dan dat hij/zij iemand geneest ,dat gebeurd n.l. heel vaak door het lichaam zelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. :-) af en toe neem ik ook een drug:-)

    for medicinal purposes:-)
    wel lekker ook hoor:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!