Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juli 04, 2012

Kabinet Balkenende I


Op maandag 7 mei van dit jaar had ik een zogeheten 'Spiegelgesprek' met diverse betrokken van de afdeling Orthopedie van het ziekenhuis waar ik vorig jaar een nieuwe heup kreeg. Elke (ex-)patiënt kreeg een kadobon voor de moeite. Behalve ik; 'Sorry, vergeten maar we sturen er eentje op.' Niet dus. Na een paar weken belde ik: 'Sorry, vergeten maar we sturen er alsnog eentje op.' Vandaag belde ik nog maar'ns: 'Sorry, vergeten maar we sturen er alsnog eentje op.'

Het lijkt meer regel dan uitzondering dat mensen dingen vergeten. Zo was ik zelf vergeten mijn aanvullende uitkering te laten verlengen. Eigenlijk vreemd dat dat moet maar zo zijn de regels en 'Ordnung muss sein!' ('Sieg Heil!' denk ik er dan meteen achteraan maar dat schrijf ik maar niet op want dat is niet politiek correct. Alsof je elk jaar je baas moet latenweten dat je wil dat hij of zij je salaris doorbetaald. Maar goed.)

Een debiteur was 'vergeten te betalen'. Acht maanden lang. Maar toen ik
vorige week een incasso-opdracht opstartte en hen dat liet weten kon er
plotseling wèl een bedrag worden overgemaakt. Heel gek. Wat dat aangaat gaat het eigenlijk best goed met m'n eigen bedrijfje. Als ik een baan erbij zou nemen voor één dag in de week heb ik geen aanvulling vanuit de bijstand meer nodig! Weet u toevallig zo'n baantje voor mij in de regio Amsterdam?Op aanvraag kan ik u mijn CV sturen...

Het gaat niet zo lekker met de Partij voor de Vrijheid. Nu zijn er wéér twee linkse infiltranten die opstappen. Althans, zo zien de hardcore aanhangers van de meest xenofobe partij van Nederland dat. Vandaag bleek dat eentje wel een heel rigoreuze manier koos van stoppen met het vertegenwoordigen van de PVV: hij stapte niet alleen uit de partij maar ook uit het leven.

Wat de decimering van de bevlieging van roeptoeter Geert Wilders voor gevolgen heeft voor de verkiezingen op 12 september zal nog blijken. Maar dat het tijd is voor een omwenteling staat wel vast.

Natuurlijk zal het niet van de ene op de andere dag beter gaan met het land wanneer bijvoorbeeld de SP de grootste partij wordt van het land. Maar datis maar goed ook want mensen raken erg nerveus van snelle veranderingen.

Natuurlijk blijven er mensen die vooral kijken naar de eigen portemonnee en die het geen zier uitmaakt wat er gebeurt met de gehandicapte dochter van hun buurman maar als de voortekenen niet bedriegen zijn egoïsten een uitstervend ras.

Je zou bijna kunnen spreken van het einde van het ik-tijdperk.

'Eerst het zuur, dan het zoutzuur.' Ofwel: eerst komt de overheid met wat slecht nieuws met betrekking tot de Zorg, het onderwijs, kunst en cultuur en vervolgens zullen al die zaken verdwijnen.

Niets 'Na het zuur komt het zoet' dus, zoals ons wordt beloofd vanaf het kabinet Balkenende I.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Jos van Hal Scheffer

Verhalenbundels te koop via:
http://www.lulu.com/spotlight/terrebel

5 opmerkingen:

  1. Ik denk dat je elke keer een andere telefoniste aan de lijn krijgt. Ze moeten eigenlijk zorg dragen voor de mensen die bellen, dat het goed komt, dat dat hun project wordt. Contaktpersoon. Een beetje de SP manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zou toch mooi zijn als ik uitsterft en in de geschiedenisboeken in verdwijnt.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gevonden van dat zuur en dat zoutzuur lieve terrebel. Ik heb vaak hetzelfde gevoel voor wat het beleid betreft. Als het van de kapitalisten afhangt, dan keren we terug naar de middeleeuwen: zonder ziekenzorg, pensioen, bijstand of wat dan ook. Kunnen we weer van hun 'liefdadigheid' afhangen...
    En jongen, weet je wat? Ik vergeet beslist niet jou een superfijn dagje toe te wensen, net zoals ik joù niet vergeet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De maatschappij is een egocentrische maatschappij geworden. Ik hoop dat dit in d etoekomst weer gaat veranderen. Mss toch maar de media gaan verbieden, want die spelen hierin een grote rol.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het einde van het ik-tijdperk... dat zou pas verandering zijn.
    Van mij mag het.
    Al zal er dan in de mensen ook wat moeten veranderen, inclusief mijzelf.
    In een egoïstische maatschappij kun je niet anders dan ook wat egoïstisch zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!