Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, november 15, 2012

Gezin

'De geheimen van Het Verloren Symbool' van Simon Cox is boek nummer 14 van dit jaar en geeft nadere tekst en uitleg bij de vele symbolen, personen en gebouwen die worden genoemd in het beroemde boek van Dan Brown. Best interessant!

Dinsdagavond dronken wij wat met een vroeger mede-lid van een schrijverscollectief waar ik in mijn jongere jaren lid van was en eerder op de dag was ik met m'n vriendin gaan babbelen met de mentor van m'n zoon.

Om nader kennis te maken en ervaringen uit te wisselen en elkaar op de hoogte te stellen van de vorderingen (en eventuele obstakels richting eindexamen) van de Ferman. Zeer nuttig! Minder nuttig was het bezoek aan het evenement The Next Entrepeneur, een marketingcampagne van MKB Nederland in samenwerking met de Rabobank. En meer was het ook niet. Waarover later meer op de website Amsterdam Centraal. Daar is onlangs weer'ns een stukje van mijn hand geplaatst.

Een foto van mij is geplaatst in de glossy 'Jan' van deze maand. Het is het resultaat van een zeer geslaagde fotoshoot waarbij ook een rolletje was weggelegd voor Carice van Houten...;-)) Bij deze het achter-de-schermen filmpje:
Mij was beloofd dat ik de gage 'snel' op mijn rekening zou hebben en inmiddels zijn wij zes weken verder...Het leek wel de belofte van een politicus!

Het is weer helemaal duidelijk: zodra je als partij in de regering zit mag je al je verkiezingsbeloftes overboord gooien, verkwanselen, negeren enzovoorts, enzovoorts. Niet echt verwonderlijk dus dat zowel de VVD alsook de PvdA aan aanhang verliezen. Maar ja, is dat nu echt een probleem? Als er ergens een probleem is hoef je vaak alleen maar te kijken naar wie er van profiteert om de dader(s) meteen gevonden te hebben. Zo ook met de zogeheten 'kredietcrisis'.

U en ik zijn er sinds het uitbreken daarvan in 2008 op achteruit gegaan en zelfs 'eenvoudige' miljonairs leverden in: in plaats van de gebruikelijke vooruitgang van zo'n 7 procent per jaar ging deze groep mensen er opeens maar 3 procent op vooruit! Er was zelfs een miljonair die zich erover beklaagde dat hij er 'dus' vier procent op achteruit gegaan was. Hoe hij miljonair is geworden is mij een raadsel want rekenen is duidelijk niet zijn sterkste kant.

Nee, de enige groep die er op vooruit is gegaan door de crisis is de groep van miljardairs. En laten dat vooral topmensen in het bankwezen zijn en verder mensen die in de olie-business zitten, aangevuld met een handvol ICT'ers en mensen uit de voedselindustrie. Wat zegt dat ons? En waarom valt het niemand op dat wij 20 jaar geleden prima konden rondkomen van het salaris van één gezinslid en nu moeilijk kunnen rondkomen van twee salarissen per gezin?

5 opmerkingen:

  1. Politiek Nederland is net zoals bij ons ... Stilaan weet ge niet meer wie je echt nog kan vertrouwen !

    Dit filmpje bewaar ik als geen ander , mijn kleine groooooooooooote vriend !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi toch he, democratie, dit is wat de mensen willen! Kennelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat lieve Terrebel! Maar ik hoop dat je gage er snel zal zijn, voor niets gaat de zon op hé?
    Het gesprek met die Amerikaanse filosofe, waar de naam me van ontsnapt, op TV gezien? Volgens haar is er binnenkort geen middenklasse meer en blijven er alleen de ultra rijken en ultra armen over...
    OT: volgend jaar gaan we een paar dagen naar Amsterdam, en dan zullen we elkaar beslist eens ontmoeten hé? Zou ik leuk vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We gaan een nog akeligere tijd in dan de meeste mensen denken. 2 deling zal voor veel onrust zorgen. Net zoals honger.
    Nu hopen dat jou betaling snel binnen zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja , de rekening voor jarenlang uitdelen zal nu betaald moeten worden .
    Ik ben géén miljonair maar ga er niet over wakker liggen zelfs al zien we ons zélf gespaarde pensioen beetje bij beetje verdampen !
    Ik hoop dat jouw centjes nu toch onderweg zijn maar .... ik ben bang dat men vindt dat werken met zo'n mooie meid al betaling genoeg is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!