Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, november 29, 2012

Marokkaan

In de wachtkamer van de huisarts (waar ik zat voor een voorlopig wekelijkse anti-allergieprik) schreef ik een column voor de Bewonerskrant. Daarna ging ik op de koffie bij een vriend en vervolgens lunchen bij m'n moeder. Thuis telefonisch en per e-mail onderhandeld met opdrachtgevers voordat ik gezellig met m'n zoon ging eten en twee afleveringen bekijken van The Big Bang Theory.

Gezellig! In tegenstelling tot bureaucratisch gedoe afhandelen met instanties.

Woningcorporatie Ymere heeft bij monde van de door hen ingehuurde hovenier toegegeven zonder mijn instemming, zelfs zonder mij daarvan vooraf in kennis te stellen en zonder vergunning de boom in mijn achtertuin te hebben gekapt. Excuses kreeg ik niet maar wel de toezegging dat er over een maand een nieuwe boom staat. Verder gaf Ymere aan dat een schoorsteenveger en een stopcontact niet worden betaald uit de servicekosten. Op de vraag wat ik als huurder dan wél vergoed krijg uit de servicekosten antwoorde men: 'Nou, eh...bijvoorbeeld eh...Dat weet ik niet, meneer.'

Wie via http://www.ymere.nl een speurtocht onderneemt door het Onderhouds ABC ziet achter 'Schoorsteenveger' staan 'Uit servicekosten'. Normale mensen concluderen dan dat de schoorsteenveger wordt betaald uit de servicekosten. Toch blijven de (blijkbaar geen 'normale' maar 'bijzondere') mensen van Ymere erop staan dat de huurder zelf de schoorsteenveger moet betalen 'want dat is nou eenmaal zo, meneer.'

Van uitkeringsinstantie DWI kreeg ik twee weken uitstel om alle benodigde papieren voor de aanvraag van een scholierenvergoeding voor m'n zoon bij elkaar te krijgen. Bankafschriften, pensioenpremiepolissen...alles wat met mijn financiën te maken heeft wil men inzien. Logisch ook, want ze vertrouwen hun klanten evenveel als dat zij zichzelf vertrouwen...

Mijn debiteuren vertrouw ik natuurlijk ook maar toch stuur ik standaard een maand na dato een herinneringsfactuur. Dat men weigert mij (tijdig) te betalen voor mijn werkzaamheden is ongetwijfeld elke keer weer een ongelukje en zeker niet persoonlijk bedoeld...

Mij persoonlijk maakt het niet uit wie er begonnen is maar ze kunnen toch allebei wel gewoon stoppen? Zowel in Israël alsook in Palestina zitten volwassen mensen. Kunnen die dan echt niet bedenken dat mensen boos worden als je hun kinderen vermoordt? Waarom denken mensen dat geweld vanzelf eindigt als je maar meer geweld gebruikt dan de tegenpartij? Zo ontstaat een situatie waar uitsluitend wapenhandelaren en een handvol politici blij mee zijn. Zouden zij ook degenen zijn die het conflict bewust instandhouden? Je zou het haast gaan denken.

Voor de leut ende het vermaeck hierbij twee berichtjes die ik onlangs verspreidde via Twitter:

'They call me Eddie for a reason!' - 'Oh, and why is that?' 'My name is Eddie.'

Een jongeman in een jas met bontkraag en een scooter helpt een dame wiens boodschappen zojuist over het wegdek rolden. Ja hoor, wéér een Marokkaan!

7 opmerkingen:

  1. Het komt Israël gewoon goed uit als het conflict daar blijft bestaan. Zolang er een conflict is, valt 80% van de mensen over Palestina, en kan Israël door gaan met bowen op grondgebied dat niet van hun is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat wordt dan toch een klacht in dienen bij Ymere, ivm die schoorsteenveger? Kortom wat een slechte klantenservice, ze kennen hun eigen stukken niet!

    en Israel Palestina, daar verbaas ik me mijn hele leven al over...want zo lang (of langer) speelt dat hele conflict al. Je zou je idd wel afvragen wie hier nou nog belang bij heeft, behalve die partijen die je noemde...zucht...

    goed weekend vast!
    grtz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het Israël Palestina-conflict wordt eigenlijk in leven gehouden door de radicalen. Het merendeel wil vrede. En die Marokaan die jij bedoelde, die moet je eens uitvergroten en ophangen. Daar zijn er meer van, maar die worden niet gezien.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is waar wat John schrijft , ze hebben nie liever en doen hun gedacht verder ! Goed weekend heer Terrence mijn lieve kleine groooooooooote vriend !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wil/Zizy15:43

    Lieve terrebel, je hebt weer heel wat meegemaakt deze week .. hoop dat je een meer ontspannen weekend voorde boog hebt! Maar ff wat anders .ik mis je verhaaltjes!

    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lastig dat veel mensen zo traag met betalen zijn, het vervelende is dat je er weinig tegen kunt doen zonder er zélf geld tegenaan te moeten gooien .
    Misschien maar wat eerder een herinnering sturen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ai, dat is balen: een boom gekapt in je tuin zonder dat je dat wou... dat kan het planten van een nieuwe niet vergoeden! Net zoals de woningcorporatie jou blijkbaar niet vergoed voor gedane onkosten...
    Geweld lokt geweld uit inderdaad, om het even wie er begonnen is: dat moorden moet stoppen! Nu maar hopen dat de aanvaarding van Palestina als waarnemend lid de gemoederen zal bedaren... hoewel er ondertussen vanuit Israël weer stoere taal wordt gesproken.
    Succes met de scholierenvergoeding lieve Terrebel én het innen van de achterstallige betalingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!