Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, februari 13, 2013

Buurvrouw


Omdat ik het niet kan laten schreef ik vanmorgen weer een stukje voor een opiniesite en een nieuw hoofdstuk aan m'n roman die maar niet af schijnt te komen.

Vanmorgen ook m'n vooralsnog laatste bezoekje gebracht aan een Mensendieck-therapeut omdat zijn oefeningen goed werken en ik weer behoorlijk kan lopen. Ik kan nu weer oprecht genieten van een lekker wandelingetje!

Voordat mensen wisten dat ze paardenvlees aten vonden zij dat 'rundvlees' in lasagne en zo best lekker. Soms is de hypocrisie van mensen bijna grappig; de eigenaar van een fastfoodketen zegt dat hij een hekel heeft aan homo's en miljoenen mensen weigeren nog te eten bij Chick-a-filet. Maar vrijwel niemand weigert z'n auto vol te tanken met benzine die vooral komt uit landen waar homoseksuelen ter dood kunnen worden veroordeeld.

Om terug te komen op die paarden: dat zijn natuurlijk mooie, 'edele' dieren. Daarom is het eten van paardenvlees een daad van barbarisme. Net als het doodmaken van een Pandabeer. Dat is een mooi en schattig dier. Nee, dan varkens en kippen. Die zijn oerlelijk en kunnen daarom met een gerust hart worden geslacht op ritueel kapitalistische wijze. U weet wel: zo veel, zo snel en zo goedkoop mogelijk.

Logisch dat varkens en kippen jaloers zijn op paarden en panda's. Zij willen er óók graag aaibaar uitzien. Maar helaas: alles wat wij niet mooi vinden mag stuk.

Zou dat ook de reden zijn dat mensen tranen met tuiten huilen bij de dood van een filmster maar de schouders ophalen bij het overlijden van de 87-jarige tante van de buurvrouw?

8 opmerkingen:

  1. Een 87 jarige paard wat zou komen te overlijden.. Die dan ook nog weleens in een film heeft opgetreden. Dat zou pas erg zijn.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou het echt wel paardenvlees zijn? Misschien is het gewoon ezelvlees. http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/horsemeat-found-in-british-supermarkets-may-be-donkey-8489030.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het maar goed smaakt en niet slecht voor de gezondheid is maak ik nergens een probleem van.
    We hadden hier vroeger een echte paardenslager zitten. En die leefde echt niet slecht. Paardenrookvlees is een delicatesse.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb zelf paard gereden dus koop zelden bewust paardenvlees. Maar ik eet het verder gerust. Meestal hebben de paarden een veel langer en beter leven gehad dan de gemiddelde koe, varken of kip en dat eten we toch ook massaal.

    Ben er wel voor om ingrediënten eens eerlijk op verpakkingen te melden. Weet wat je eet is soms aardig lastig met gebrek aan informatie of versluierende woordkeuze.

    Wist niet dat je problemen had met lopen maar fijn om te horen dat het nu weer beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi nadenk logje Ter !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms denk ik dat je maar beter horende doof, ziende blind, en behoorlijk dom kan zijn.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weerom een knap nadenk-logje, Terrebel uitgesneden!
    Wat zei die oen weer zoals je in je vorig stukje scheef, dat jij niet werken zou? Dit is werk, en behoorlijk mooi werk ook, ik geniet elke keer weer van je schrijfsels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch wel weer een beetje aan het generaliseren hé! Natuurlijk laat ik geen traan bij de dood van grote sterren, en maak ik een aangeslagen logje als er in ons straatje iemand overlijdt en daar ben ik vast niet de enige in.
    Wat het paardenvlees betreft, er hoort gewoon in te zitten wat erop staat en als dat niét zo is worden we belazerd en dat zou niét moet en gebeuren,zo simpel is het!Al zou er kip in zitten of sojavlees is het net zo erg dat er verkeerde info op staat.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!