Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, februari 18, 2013

Lekker

Donderdag mocht ik een interessante avond presenteren in het kader van Valentijnsdag. Gastspreker was Jean-Pierre van de Ven en hij sprak over sex en relaties, met name in het kader van psychische aandoeningen.

Vrijdag werd m'n jongste dochter 11 en dat werd gevierd met een middag in Ballorig. Op deze foto ziet u haar (in het rood) met broer (die niet graag op de foto gaat) en zus:

Zelf werd ik bij voorbaat ballorig bij het bespreken va een paar verse entertainmentopdrachten. Het beloven weer een paar avonden te worden vol hilariteit!



Die hele hype rond het eten van paardenvlees vind ik ook hilarisch. Ja, fabrikanten hadden gelogen op de etiketten en het woord 'paardenvlees' niet genoemd.

Alsof het nieuws is dat fabrikanten liegen om meer winst te behalen. Maar goed. Misschien zou het wel beter zijn om over te stappen op het eten van paardenvlees in plaats van kippenvlees. Immers: één paard voedt veel meer mensen dan één kip dus minder dieren zouden hoeven te lijden en te sterven en meer mensen zouden te eten hebben. Eigenlijk jammer dat paarden zo schattig zijn...

Onze eigen kanarie in een kooitje vinden wij schattig en wij genieten van een goudvis in een kom terwijl wij onze kat straffen als die in de tuin van de buren komt.

Maar dieren die opgesloten leven in een dierentuin of circus vinden wij zielig 'want dat is niet natuurlijk'.

Dieren moeten met rust gelaten worden en de natuur moet haar gang gaan zonder menselijke bemoeienis. Maar een doodzieke Bultrug moet worden gered en wilde paarden moeten worden bijgevoerd omdat die anders de winter niet overleven.

En blijkbaar vinden wij het heel natuurlijk om miljoenen kippen per dag langzaam te wurgen en elke dag vlees te eten.

Dan opeens is het geen kwestie van 'Dat hoort zo want dat is natuurlijk' maar meer een kwestie van 'Ja maar dat is anders want dat vind ik lekker.'

9 opmerkingen:

  1. Succes met je nieuwe entertainment opdrachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. NIeuwe opdrachten, dat is goed nieuws. Volgens mij had ik dochterlief nog niet gefeiciteerd, dus bij deze. En die bultrug. Mmmmm, misschien als we hem geholpen hadden. Hadden we meteen kunnen zien of het vlees lekker was geweest. Moet je kijken hoeveel mensen je daar mee kan voeden.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. is je dochter ook al 11 ?
    Mens, wat vliegt de tijd.
    wens ze een van harte enz van me.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij is het ook natuurlijk voor de mens om vlees te eten ;) Nog gefeliciteerd met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier lag vroeger een paardenslager om de hoek. En daar was het altijd druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem23:45

    Ik moet je bekennen, eet soms nog wel eens vlees 1 x per week of zo. Meer dan genoeg. Gefeliciteerd met je dochter!! Hoop dat ze een fijne verjaardag heeft gehad!! Groetje Silly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, je hebt weer maar eens de nagel op de kop geslagen lieve Terrebel! Ik geef je over de hele lijn gelijk...
    Eerst en vooral: een dikke proficiat voor je dochter, maar ook een dikke proficiat voor jou die weer maar eens nieuwe opdrachten binnen haalde!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, hoe hypocriet kunnen we zijn vlees betreft. Gezellig btw, een middag bij Ballorig! Jammer dat je zoon niet zo fotogeniek is als de rest van de familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het is meer zo dat liegen over wat het is niet toegestaan is, en je moet niet net doen of dat normaal is, want dat is het niet.

    En kippen zijn ook erg schattig hoor.

    En dat er verschil bestaat tussen huisdieren en wilde dieren wil er bij sommige mensen niet in.

    Een mug doodrijden is minder erg dan een kat of een hond, maar wie bepaalt dat?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!