Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juni 23, 2014

Stukbetaling voor ministers! Uitbetaling per zinnig idee!

Vandaag was ik bij de kapper, belde ik de Belastingdienst en werkte ik mijn administratie bij en zo. Gisteren werd ik er op gewezen dat ik weer eens op televisie was geweest. Dat deel van de uitzending waar ik in zit is hier terug te zien: http://www.rtlxl.nl/#!/echt-waar-225800/370a857e-9efb-4fe7-8164-8ca5a25a7e74
Gisteravond maakte ik met mijn aanstaande vrouw een strandwandeling. Héérlijk! Natuurlijk hadden wij ook voetballen kunnen kijken want het wereldkampioenschap in Brazilië is in volle gang.

Wij hadden ook het nieuws kunnen volgen over de twee Nederlandse vriendinnen die zoek waren geraakt in Panama en waarvan bekend is geraakt dat van één van hen 'menselijke resten' zijn teruggevonden. Ik kan mij niet voorstellen hoe dat zal voelen voor hen die haar liefhebben! Ja, het leven gaat door en iedereen kent zo z'n sores maar terwijl de ene treurt om een verloren voetbalwedstrijd, treurt de ander om een verloren geliefde. Zeker voor die laatste groep staat de tijd even stil en komt de maatschappij veel later pas weer in beweging.

Niet elke Nederlandse politica en politicus staat in de maatschappij. Neem Jetta Klijnsma van de PvdA. Zij vindt dat haar ministerie zich niet aan internationale wetgeving hoeft te houden bij het onderzoeken van uitkeringsfraude. Iedereen weet toch dat uitkeringstrekkers pas onschuldig zijn wanneer dat bewezen is? Privacywetgeving mag dus volledig worden genegeerd. Zeer waarschijnlijk zou mevrouw Klijnsma zélf proberen de boel op te lichten indien zij moest leven van 900 euro per maand. Althans: zij gaat er van uit dat ieder ander dat doet. 

Jetta Klijnsma, staatssecretaris van Sociale Zaken en werkgelegenheid, zegt ook: 'Als bejaarden een eigen moestuin beginnen dan hebben zij minder geld nodig voor boodschappen en redden zij het prima met hun AOW-geld!' Een prima plan natuurlijk. Ware het niet dat het absoluut niet uitvoerbaar is. Of zouden er echt verzorgingstehuizen zijn waar het mogelijk is je eigen groente te verbouwen in je één kamer-appartement? Overigens: het is de bedoeling dat mensen kunnen leven van hun pensioen. Zeker zij die premie hebben betaald. En ook de 78 procent van de bejaarde dames in Nederland die nooit betaalde arbeid hebben verricht hebben recht op een fatsoenlijk bestaan want ook zij hebben hun steentje bijgedragen aan de maatschappij.

Het is dus zeker niet - zoals ik onlangs wat provocerend insinueerde - dat zij allemaal profiteurs zijn. Natuurlijk zijn er mensen die profiteren van het sociale vangnet. Maar dat is maar een handvol mensen. En ja, daar zitten buitenlanders bij. En werklozen. En bijstandsmoeders. En studenten. Maar ook zeker gehandicapten en bejaarden. Het is weliswaar een taboe maar ook onder gehandicapten en ouderen vind je oplichters en profiteurs. Net als onder kappers, Justin Bieber fans en advocaten. En zelfs - het is bijkans niet te geloven! - onder politici heb je mensen die de boel proberen te bedonderen!

En ja, er zijn studenten die de hand lichten aan het huidige studiestelsel. Maar ook dat is maar een kleine minderheid. Maar het kabinet regeert volgens het principe: 'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten' en dus gaat men er van uit dat alle burgers in wezen fraudeurs zijn. Daarom werd er een nieuw 'handig' leenstelstel bedacht.

Mariëtte Bussemaker, minister voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap: 'De studieschuld in het nieuwe leenstelsel kan al in 35 jaar worden terugbetaald!' O, niets aan de hand dus...Want kijk maar: wanneer een student direct na de studie een goede baan vindt begint die al vanaf zijn 59ste geld te verdienen en heeft dan maar liefst nog 8 hele jaren om een fatsoenlijk pensioen op te bouwen!

Gelukkig staan kinderen en kleinkinderen te popelen om de maatschappij bij te staan door gratis hun bejaarde (groot)ouders in huis te nemen.

De overheid stuurt er op aan dat ouderen intrekken bij hun (klein)kinderen maar als die met hun kinderen in een uitkeringssituatie zitten raken zij hun toeslag van €240 per maand kwijt. De boodschap is dus: 'Zorg voor je ouwe moer kost je 15% van je inkomen! Dus waar wacht je nog op?' Deze nieuwe wet kan nog worden tegengehouden. Hoe dan ook verliezen ouders in de Bijstand een deel van hun inkomsten vanaf 1 januari 2015 'want dan gaan ze vanzelf wel werken.'

Ik heb ook nog een idee: elke minister wordt voortaan alleen nog maar betaald voor elk zinnig idee. Dat zal een enorme besparing opleveren.

Het pleonasme van de dag is:
Een traditioneel volkslied

3 opmerkingen:

  1. Je zat er warmpjes bij in de studio. En dan bedoel ik niet de dames, maar natuurlijk die warme lampen. Ik kijk graag voetbal, maar van mij hoeft niet het hele huis er voor thuis te kijken. En als ik Oranje wil zien, ga ik wel even de kroeg in.
    Ik weet niet wat die Klijnsma heeft gedronken of zo, maar die heeft me daar toch een klap van de molen gekregen met haar ideeën. Dat is toch niet normaal meer. Vroeger was de PVDA nog voor de gewone mens, de werkende klasse. Maar tegenwoordig,
    zijn ze de draad helemaal kwijt. Dat leenstelsel had ik diverse jaren al verwacht. Daarom ben ik voor Shirel en Yaron al aan het sparen voor een kleine toelage voor de studie voor als ze ouder zijn. Die kleine toelage mag natuurlijk niet te
    hoog worden want anders mag ik daar nog eerst even flink belasting (extra) over betalen.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joepie, deze keer kan ik weer volledig met jou akkoord zijn lieve Terrebel want het was gisteren even slikken toen je die thuiswerkende dames als profiteurs bestempelde hihi. Wat een goed idee om de ministers per uitvoerbaar plan te betalen! Het is verschrikkelijk hoe welgestelden over de minder bedeelden in onze maatschappij denken, je waant je terug in de 19de eeuw. Voor wanneer weer de liefdadigheid van 'weldenkende, christelijke mensen'? Want als ze hun plannen uitvoeren, zal het er weldra van komen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oéps , je was me ontgaan bij "echt waar", heb wel gekeken maar lag al in bed en dan doezel ik af en toe even weg tot ik echt in slaap val, De TV staat dan op de sleeptimer. Je had volgens mij wel lol in dat op die gong meppen;-) De heren maken er altijd een gezellig zooitje van dus ik denk dat je een leuke avond werk had!Warm houden die handel daar;-)
    Goed plan om die wethouders en ministers per "goed plan"te betalen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!