Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juli 31, 2015

Geheim (Een Verhaaltje in de serie: Opa vertelt)

'Opa, leefden mensen in jouw tijd ook in ondergrondse bunkers omdat ze niet op het oppervlak van de planeet konden leven?'

-'Niet allemaal, lieve schat. Alleen als er oorlog was leefden mensen in bunkers vanwege de vallende bommen. Die oorlogen gingen meestal om olie en andere grondstoffen die wij massaal aan de planeet onttrokken. Mensen wilden bijna allemaal liever geld dan een gezonde planeet.'

'Dus mensen wisten dat het slecht ging met het milieu maar bijna niemand deed er wat aan?'

-'Dat klopt, lieverd! Er gingen zelfs mensen dood door honger en dorst terwijl mensen geld bleven uitgeven aan vakanties en tandenborstels voor de prijs die voor de meeste mensen op de wereld stond voor een paar maanden salaris. Sterker nog: de verspilling was zó groot dat alle rijke mensen hun toilet doorspoelden met schoon drinkwater!'

'Maar opa! Klaagde er dan niemand bij de Wereldregering?'

-'Men wist nog niet dat die al eeuwen bestond, mijn lieve kleinkind.
Die was nog geheim.'

=============
Meer lezen? Mijn auteurspagina

4 opmerkingen:

  1. Ik moet al niet aan een Europese regering denken.......wat zeg ik.... ik denk even liever helemáál niet een regering!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. *zucht*
    Een sterk en mooi geschreven verhaal die je toch aan het denken moet zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. soms denk ik dat het nog geheim is...
    ga maar eens klagen voor iets

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!