Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, september 03, 2015

Virtueel gesprek: Jan Dijkgraaf

Virtueel gesprek met Jan Dijkgraaf.

'Beste Jan, wanneer iemand €200.000 op de bank heeft, heeft die persoon een volle bankrekening. Niet?'
-'Jazeker!'
'Wanneer iemand een mooie ronde buik heeft wordt er op gewezen dat die persoon vol zit, niet?'
-'Nou en of!'
'De definitie van 'vol' is dus: 'Behoorlijk gevuld maar er kan altijd nog wel wat bij.' Niet?'
-'Ja, daar ben ik het wel mee eens.'
'Wanneer jij dus zegt: 'Vol is vol!' bedoel jij dat Nederland aardig is gevuld maar dat er altijd nog wat bij kan. Niet?'

-'Nou eh...eigenlijk niet. Dus.'
'Dus de definitie van het woord 'vol' is altijd gelijk behalve wanneer het gaat om gelukszoekers? Dat is niet erg consequent, Jan! En wat is jouw definitie van gelukszoekers?'
-'Ja maar toch is het zo. Gelukszoekers zijn voor mij mensen die hun eigen land verlaten en naar een ander land gaan waarvan zij denken dat zij het daar beter zullen hebben.'
'Jij vindt dus dat Australië die gelukszoekers die daar allemaal per boot zijn gekomen moet terugsturen naar waar zij vandaan komen? En hun kinderen en kleinkinderen ook?'
-'Nou en of! Blij dat jij het met mij eens bent!'
'Nog één vraagje dan, Jan.'
-'Goed hoor, kom maar op.'
'Waar moeten wij in Nederland die 120.000 Nederlanders en hun nazaten huisvesten?'


7 opmerkingen:

  1. De media speelt een vuile rol wat betreft het "gevaar" van die asielzoekers. En de politiekers slaan natuurlijk munt uit deze "ramp".
    Welke mening men hierover ook moge hebben, laten we niet uit het oog verliezen dat het om mensen gaat. Moest het om vee gaan dat zo behandeld wordt op boten en in vrachtwagens men zou schande spreken. Nu is het iets dat die vreemden zelf gezocht hebben, dus geen probleem als ze stikken in een vrachtwagen of hun lijken op zee ronddrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is te makkelijk zou je zeggen. Maar hoe kan het toch dat we er elke weer intrappen en de asielzoekers de schuld geven. Het is niet dat ze het geluk hier zoeken. Het is dat ze het ongeluk ontvluchten Misschien zit daar het verschil in.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Diep triest hoe er nu omgegaan wordt met de vluchtelingen...en ja gelukszoekers zullen er vast wel tussen zitten maar wie zoekt het geluk nu niet op als we de kans ervoor zouden krijgen...toch?

    Laat vooropstaan dat het om mensen in nood gaat en die moeten geholpen worden vol of niet vol...fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar is vast wel een plekje voor, want voor iedereen is een plekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Asielzoeker

    Even oud als ik maar geboren in de verkeerde staat
    Zit hij op de rand van zijn bed in een oud internaat
    Ontheemd tussen de weilanden, de koeien en de goudse kaas
    Als een hond die in een kennel zit te wachten op een nieuwe baas
    En ik die altijd aan de goeie kant wil staan
    Neem zijn aanbod voor een koffie met twee handen aan
    En zo luchtig als maar mogelijk en op mijn allertolerantst
    Vraag ik als ik naast hem zit of ie het koud vindt in Nederland
    Er is alleen een pingpong-tafel
    In een zaal zonder behang
    Een TV, een kantine
    En een eindeloze gang

    Oh Amandla amandla aweto Afrika yebo
    Oh Amandla amandla aweto Afrika yebo

    En zo zitten wij een tijd op de rand van zijn bed
    En zijn verhaal is even treurig als de koffie die hij zet
    En ik, ik zwijg maar wat want veel te zeggen weet ik niet
    Met mijn engagement voor een dag klinkt het altijd hypocriet
    Hij op de vlucht voor een oorlog die niet voorbij wil gaan
    En ik op zoek naar wat oorlog in mijn bestaan
    En pas als hij naar de zaal moet om te eten kan ik gaan
    Met een brok in mijn keel maar blij dat ik vandaag iets goeds heb gedaan
    Er is alleen een pingpong-tafel
    In een zaal zonder behang
    Een TV, een kantine
    En een eindeloze gang
    © Arthur Umbgrove

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, politici spelen in op de onderbuik gevoelens van de mensen. Ik zie het overal en in elke vorm van media waar reactie mogelijkheden zijn hoe men over vluchtelingen denkt.
    Zonder ook maar eens aan het potentiele gevaar te denken wat mee kan komen, zijn de meeste mensen per definitie tegen de vluchteling.

    Ze zouden tegen de regeringen moeten zijn die dit veroorzaakt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!