Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, februari 13, 2017

Virtueel gesprek: over cultuur

'Zij blijven maar vasthouden aan hun eigen cultuur! Wanneer gaan zij zich eens aanpassen aan het nieuwe vaderland?'

-'Jij vindt dus dat immigranten geen eten meer mogen eten uit het oude moederland, de eigen taal niet meer mogen spreken en de gewoontes en gebruiken van het nieuwe land moeten overnemen?'

'Ja, natuurlijk! Het is toch van de zotte dat zij zich vastklampen aan hun eigen oude cultuur? Als je in een nieuw land gaat wonen moet je je zo snel mogelijk aanpassen!'

-'En dat geldt ook voor die miljoenen Nederlanders en hun nakomelingen die emigreerden naar Canada, Amerika en Australië?"

'Nee, natuurlijk niet! Het is toch heel normaal dat je in een nieuw land probeert je eigen oude cultuur in ere te houden?'

=========================================

Waarom is vaak precies hetzelfde de ene keer 'een achterlijke cultuur!'
maar de andere keer 'een binnenlandse aangelegenheid en in die cultuur heel normaal, hoor!'?


In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

2 opmerkingen:

  1. in een oud logje vroeg ik me af waarom we alle invloeden uit de USA als koek slikken terwijl we invloeden uit het midden oosten zover mogelijk van ons wegduwen. Rare zaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar stiekum zijn er veel dingen uit het midden oosten die we onder tussen ons eigen hebben gemaakt en dat vinden we dan wel weer wat moet kunnen. Dingen die we niet kennen, die moeten blijkbaar altijd maar weer geweerd worden.

    Love As Alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!