Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, mei 10, 2017

Waarom zegt u dat u het slecht heeft?

Heeft u het beter of slechter dan uw ouders?
Meer geld te besteden?
Meer studeermogelijkheden?
Vaker op vakantie?
Meer vrije tijd?
Leuker werk?
Meer keuze uit televisie programma's?
Meer keuze in de supermarkt?
Minder tijd nodig voor de was?
Mochten uw ouders uitkomen voor hun seksuele voorkeur?
Waren er in de tijd van uw ouders meer of minder hongerdoden en meer of minder oorlogsslachtoffers?
Was er in de tijd van uw ouders meer of minder geweld op straat?

En geld even daargelaten: heeft u nu meer of minder geluksmomenten dan uw (groot)ouders op dezelfde leeftijd?

(klikken=vergroten)


Beantwoord nu dezelfde vragen vanuit het gezichtspunt van uw ouders: hadden zij het beter of slechter dan uw grootouders?

===========================

Kijk nog eens naar uw huidige eigen situatie: heeft u het beter of slechter dan u vijf minuten geleden dacht?

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

9 opmerkingen:

  1. Mijn ouders hebben het zeker niet slecht gehad, misschien in t begin wat minder te besteden, maar alles was ook minder duur. Ze werkten in het buitenland, gingen op reis, mochten kind zijn en veel buitenspelen, misschien hebben we meer te besteden maar ik geloof niet dat dat veel gelukkiger maakt, door al die regels en wetjes. Ik denk dat het vroeger rustiger was...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vraag 10 is een Ja.. verder heb ik nooit gezegd dat ik het slecht heb.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het goed, en heb het nooit slecht gehad.
    Ik zie wel, als sinds ik werkzaam ben, dat alles wat opgebouwd is wordt afgebroken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zeg nooit dat ik het slecht heb en mijn ouders waren ook tevreden over hun leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mijn ouders hadden het HEEL goed, ik heb het gelukkig goed, maar ik vind dat alles slechter wordt...
    Eén @->- voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tsjah... geen idee eigenlijk hoe het was voor de eighties, nou ja, alles was er en ik was te jong, ik WEET dat het een moeilijke tijd was voor mijn moeder vooral, mijn pa gaf het uit aan verkeerde zaken....

    Maar ja toen kwamen de eighties, ander huwelijk, mijn moeder ging werken en we/zij gingen veel op vakantie, dagjes uit, er kwam een auto, mijn moeder deed opleidingen om bij te spijkeren, haalde management en kreeg nog betere banen maar startte altijd op de vloer.

    En ik durf te zeggen, mijn ouders hadden het beter dan ik het nu heb.... vanaf het tweede huwelijk gezien... in de eighties... Het enige waar mijn moeder nooit aan mee wilde doen, was merk kleding, wat toen opkwam, hahaha

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeg nooit dat we het slecht hebben, want is niet zo.

    Mijn ouders hadden het goed en wij ook.
    Met de nodige hobbels die erbij horen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, en toch zijn er mensen die vinden dat de overheid iedere volwassene een basisinkomen moet geven zonder een tegenprestatie te hoeven leveren of in het verleden geleverd te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je goed gezegd lieve Terrebel, veel mensen beseffen niet hoe goed men het tegenwoordig heeft, we zijn nu rijker dan de rijken uit de vorige eeuwen maar vooral; we hebben al sinds het einde van de tweede wereldoorlog geen oorlog meer. Elders in de wereld is het wel anders!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!